A kis francia elektromos különlegesség elsősorban futárok, anyagbeszerzők, minden nap autózok takarékos, megbízható autópótlója lehet.

Aki 2011 és 2018 között járt Párizsban, biztosan felfigyelt a belvárosban parkoló temérdek, egyforma kis szürke elektromos kocsira. Az Autolib nevű bérkocsi-vállalkozás kis négyüléses járművei műszaki paraméterei hihetetlenek voltak a szolgáltatás kezdetekor. Míg az évtized elején az akkor kapható elektromos autók (Citroën C-Zero, első generációs Nissan Leaf) katalógus szerint 160-180, a valóságban pedig inkább csak 100-120 kilométert tudtak megtenni egy töltéssel, ezek a kis szürkeségek 250 városi kilométerre voltak hitelesítve.

Aki ezekben a hetekben járt Budapest és Budaörs határán az M1-esen vagy az 1-esen, megint csak felfigyelhetett ugyanezekre a kisautókra, immár élénk színben, egy magyar autókereskedés telepén. Hogy kerültek Magyarországra ennyi Bolloré Bluecar? Hogyan kaphattak hazai zöld rendszámot? Mennyibe kerülnek? Mit tudnak? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ, amikor egy kamerával kilátogattunk a kereskedőhöz:

A négyszemélyes, műszakilag nagyban a Fiat Grande Punto-ra épülő, annál jóval rövidebb de kabinméretre hasonló Bluecar-ok kortól és futásteljesítménytől függően néhány tízezer kilométerrel az órában 3,5 milliótól elvihetők, de a nullkilométeres (bár nem új), klímás példányok is megállnak 4,5 millióban. Az értékesítő cég szerint viszont nem ez az igazán tuti üzlet, hanem a havi százezer forint körüli díjért vállalkozási célra, bérleti konstrukcióban beülni a kocsiba - vagy beleültetni egy alkalmazottat. Egy budapesti pizzafutár egy Swiftbe ennél többért szokott tankolni havonta - a Bolloré Bluecar pedig azonos futásteljesítmény mellett 30-35 ezer forint ára elektromos energiából is vígan elszaladgál.

Hogy mit képes nyújtani valójában a hétköznapokban ez a nálunk eddig hivatalosan sosem kínált villanyautó, arról nemsokára egy klasszikus tesztben számolunk be, ugyanis az első találkozás után elhoztam egy kocsit a telepről és megnéztem, mire képes családi autóként. A kép nagyon vegyes, a tapasztalatok nagyon érdekesek - a cikket hamarosan közöljük!

Villanyautók tornasorban: Opel Corsa-e, VW ID.3, Tesla Model 3

Pofás városi kiskocsi, tömegeknek szánt kompakt jövőautó és amerikai dizájnparádé, iszonyú erővel. Három elektromos autó, három stílus, három világ.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés