Nagy nap a francia autógyártásnak: megvették az Opelt, a 3008 pedig behúzta az Év autója címet.

Bejött a Peugeot-nak, hogy nehezen kategorizálható 3008-as új generációja egyértelműen szabadidő-autó lett. Ez persze még kevés lett volna ahhoz, hogy az Év autója zsűritagjai összesen 319 pontot adjanak neki, amivel az agyondicsért Alfa Romeo Giuliát is megelőzte, és a tőlük jócskán lemaradt többi öt döntőst.

A sorrend:

  • 1. Peugeot 3008 (319 pont)
  • 2. Alfa Romeo Giulia (296 pont)
  • 3. Mercedes-Benz E osztály (197 pont)
  • 4. Volvo S90/V90 (172 pont)
  • 5. Citroën C3 (166 pont)
  • 6. Toyota C-HR (165 pont)
  • 7. Nissan Micra (135 pont)

Olvasóinknál teljesen más lett a sorrend: ha ti pontoztok, ma a Toyotánál folyna a legtöbb pezsgő.

Ha rajtatok múlna, a Toyota C-HR lenne az Év autója

A Player olvasói szerint egyértelműen a formás Toyota crossover a legjobb.

A 3-assal kezdődő típusszámú Peugeot-k jól szoktak szerepelni a szavazáson: legutóbb 2014-ben nyert a 308-as, előtte a 307-es 2002-ben. A mostanival együtt a Peugeot-nak öt Év autója-címe van, ezzel a márkalistán holtversenyben a harmadik (a Forddal és az Opel/Vauxhallal) a Renault (hat cím) és a Fiat (kilenc cím) mögött.

Így szavaztak a magyarok

Huszonkét ország 58 szakújságírója szavazott, köztük két magyar, Csikós Zsolt és Gajdán Miklós. Egyiküknél sem a Peugeot kapta a legtöbb pontot: a kiosztható 25 pontból mindketten a Giuliának adták a legtöbbet.  Itt látható, ki, hogyan szavazott, a nevekre kattintva pedig az is, hogy miért.

(Forrás: Car of the Year)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A mesterséges intelligenciával az otthoni wifid is megtáltosodik

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Nincsenek jó kilátásai a Karmann egykori gyárának

További cikkeink a témában
Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!
Hirdetés