Nagy nap a francia autógyártásnak: megvették az Opelt, a 3008 pedig behúzta az Év autója címet.
Bejött a Peugeot-nak, hogy nehezen kategorizálható 3008-as új generációja egyértelműen szabadidő-autó lett. Ez persze még kevés lett volna ahhoz, hogy az Év autója zsűritagjai összesen 319 pontot adjanak neki, amivel az agyondicsért Alfa Romeo Giuliát is megelőzte, és a tőlük jócskán lemaradt többi öt döntőst.
A sorrend:
- 1. Peugeot 3008 (319 pont)
- 2. Alfa Romeo Giulia (296 pont)
- 3. Mercedes-Benz E osztály (197 pont)
- 4. Volvo S90/V90 (172 pont)
- 5. Citroën C3 (166 pont)
- 6. Toyota C-HR (165 pont)
- 7. Nissan Micra (135 pont)
Olvasóinknál teljesen más lett a sorrend: ha ti pontoztok, ma a Toyotánál folyna a legtöbb pezsgő.
A 3-assal kezdődő típusszámú Peugeot-k jól szoktak szerepelni a szavazáson: legutóbb 2014-ben nyert a 308-as, előtte a 307-es 2002-ben. A mostanival együtt a Peugeot-nak öt Év autója-címe van, ezzel a márkalistán holtversenyben a harmadik (a Forddal és az Opel/Vauxhallal) a Renault (hat cím) és a Fiat (kilenc cím) mögött.
Így szavaztak a magyarok
Huszonkét ország 58 szakújságírója szavazott, köztük két magyar, Csikós Zsolt és Gajdán Miklós. Egyiküknél sem a Peugeot kapta a legtöbb pontot: a kiosztható 25 pontból mindketten a Giuliának adták a legtöbbet. Itt látható, ki, hogyan szavazott, a nevekre kattintva pedig az is, hogy miért.
(Forrás: Car of the Year)