A Red Bull szerint az FIA-nak meg kell oldania ezt a problémát.

Az idei szezontól a Forma–1-es csapatok már csak 140 millió dolláros költségvetési sapkából gazdálkodhatnak, vagyis egy-egy istállónak 140 millió dollárban vannak maximalizálva a kiadásai a 2022-es idényben. A csapatok helyzetét azonban nemcsak a korlátozott keret nehezíti, hanem az infláció és a világban zajló gazdasági folyamatok miatt fellépő értékcsökkenés is (vagyis kevesebbet ér ez a 140 millió dollár ma, mint korábban), valamint az, hogy állítólag több istálló is túlszaladt a fejlesztési kereteiken.

A Red Bull csapatfőnöke, Chris Horner szerint ez több istállót is nagyon komolyan érinthet:

„Hét csapatnak valószínűleg ki kell hagynia az utolsó négy futamot, hogy beleférjen az idei keretbe.”

Horner hangsúlyozta, hogy a nagycsapatok mellett a középmezőnyhöz tartozók is szenvednek az infláció miatt, és hogy az F1 irányító testületének, az FIA-nak „meg kell oldania ezt a problémát, (...) hiszen gondoskodási kötelezettsége van”.

Úgy hírlik, hogy a Red Bull támogatókra talált a Ferrariban, a Mercedesben és a McLarenben, míg az Alfa Romeo, az Alpine, a Haas és a Williams határozottan ellene van a keret növelésének. Utóbbiak mindezt azzal indokolják, hogy a keret meghatározásánál számoltak az inflációval, és ha ők beleférnek, akkor mások is képesek lehetnek rá. Eközben az Aston Martin egy köztes megoldást javasol: „Támogatjuk az inflációval összhangban lévő költségvetési sapka emelését, de nem látjuk szükségét az annál nagyobb keretre.”

(Forrás: BBC, fotó: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Schumacher arról, hogy megint kettészakadt alatta az autó: Nagyon furcsa volt

Szaúd-Arábia után ismét egy ijesztő balesetet úszott meg egy karcolás nélkül a kis Schumacher.

Belső vizsgálat indult a Ferrarinál a monacói fiaskó miatt

A Ferrari csapatfőnöke elismeri, hogy hibáztak a Monacói Nagydíjon, meg is nézik, hol csúszott el a dolog.

Szakíthat az F1 és az FIA, megszűnhet az F1

Nem túlzás azt állítani, hogy megszokhatatlan lenne, ha az autósport királykategóriáját nem Forma–1 néven látnánk.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Hat nagyon komoly kocsi hat nagyon dögös lánnyal, de itt rád is szükség lesz!

Óbudán vár a fotókiállítás, amit nemcsak látni, hanem tapintani is lehet

150 000 táncoló robotfűnyíró: a technológia a fejlesztés mögött

További cikkeink a témában