Mindenki rosszul járt, aki jobban teljesített az előző idényhez képest, de ők ketten jártak a legrosszabbul.

Nem újdonság, hogy a Forma–1 nem olcsó sportág, már az is egész komoly kiadást jelent a csapatoknak, hogy elindulhassanak az új idényben, és pláne igaz ez azokra a csapatokra, amelyek jól teljesítettek azt előző idényben, ugyanis

  • az alap nevezési díj mellé – ez eredménytől függetlenül minden egyes csapatnak ugyanannyi, 556 509 dollár a 2022-es idényre –
  • hozzájön az előző, azaz 2021-es szezonban megszerzett pontok alapján kiszámolt összeg, ami a bajnokcsapat számára 6677 dollár/pontot, míg a többi istálló számára 5563 dollár/pontot jelent.

Vagyis anyagi szempontból azok a csapatok jártak rossz(abb)ul, amelyek az előző idényben jól vagy jobban szerepeltek, mint az azt megelőzőben. A Red Bullnak, a Ferrarinak, a McLarennek, az AlphaTaurinak, a Williamsnek és az Alfa Romeónak többet kell fizetnie, mint tavaly, míg a Mercedesnek, az Alpine-nak, az Aston Martinnak és a Haasnak kevesebbet – a Speedcafe.com ki is számolta, hogy alakultak az idei szezonra vonatkozó nevezési díjak, és hát a legnagyobbat az RB és a Ferrari szívta.

Mutatjuk is, kinek mennyit kell kipengetnie, hogy ott lehessen a rajtrácson 2022-ben – zárójelben a 2021-es összegek, illetve a különbözet:

  1. Mercedes: 4 652 848,50 dollár (4 482 898 dollár, -169 950,50 dollár)
  2. Red Bull: 3 813 645,50 dollár (2 384 737 dollár, +1 428 908,50 dollár)
  3. Ferrari: 2 356 139,50 dollár (1 314 829,00 dollár, +1 041 310,50 dollár)
  4. McLaren: 2 086 334 dollár (1 718 890 dollár, +367 444 dollár)
  5. Alpine: 1 418 774 dollár (1 599 379 dollár, -180 605 dollár)
  6. AlphaTauri: 1 346 455 dollár (1 178 245 dollár, +168 210 dollár)
  7. Aston Martin: 984 860 dollár (1 679 053 dollár, -694 193 dollár)
  8. Williams: 695 584 dollár (569 308 dollár, +126 276 dollár)
  9. Alfa Romeo: 628 828 dollár (614 836 dollár, +13 992 dollár)
  10. Haas: 556 509 dollár (586 381 dollár, -29 872 dollár)

Megjegyeznénk, hogy ezek az összegek változhatnak, ezt ugyanis minden évben az amerikai fogyasztói árindexhez igazítják.

(Fotó: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Az FIA elárulta, ki lenne a világbajnok, ha a bíróság helyt ad a Mercedes óvásának

Ki ne emlékezne a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj izgalmaira, a sportfelügyelői döntések káoszára.

Olyan bőkezű búcsúajándékot kapott Bottas a Mercedestől, hogy nem is tudja hova tenni

Az F1-es világbajnokok életében sem nevezhető szokványos dolognak az ilyen ajándék.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Több mint 500 lóerős családi szabadidő-autó a Kia EV9 GT

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés