Huszonheten sérültek meg, amikor hétfő éjjel a Ferihegyi repülőtérre vezető úton magasságkapunak csapódott egy emeletes busz. Megint.

Akár a főváros felől megyünk a reptérre, akár visszafelé, láthatjuk, mennyire jól jelzik a magasságkorlátozást: nagyméretű, rikító sárga alapú táblák, egyértelmű utasítások, villogó LED-es figyelmeztetés. Szinte lehetetlen nem észrevenni, főleg azoknak – kamionosoknak, buszosoknak –, akiknek elvileg rááll a szemük a magasság- és súlykorlátozások figyelésére.

Ettől még előfordulhat, és rendszeresen elő is fordul. Legutóbb hétfőn éjjel, amikor egy ukrán rendszámú emeletes busznak vágta le a tetejét a magasságkorlátozó kapu a Felsőcsatári úti aluljáró előtt. Huszonheten sérültek meg, nyolcan súlyosan.

A sokadik ilyen eset, általában teherautók az áldozatok, ott legalább nem ül senki felül, mint a magas buszoknál. Elég nyilvánvaló a közútkezelő hozzáállása:

Tényleg halálos baleset kell, hogy a ferihegyi úton is alkalmazzanak valami olyan megoldást, ami a figyelmetlenséget nem kegyetlenül bünteti, hanem megelőzi a tragédiát?

A válasz egyértelmű: nem. 2006-ban ketten haltak meg, ugyanilyen balesetben, ugyanott.

Ha ragaszkodunk a jelenlegi elvhez, elég egy pengét felszerelni, utána már minden átfér a felüljáró alatt. Ha viszont emberségesebb módszert akarnánk, bőven találunk:

Nem kéne abban bízni, több bamba buszsofőr nem jár majd arra.

(Fotó: Mihádák Zoltán/MTI)

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon