A kétszeres világbajnok spanyolnak tizenhat évvel ezelőtt volt egy nem éppen szimpatikus húzása a Magyar Nagydíjon. Kemény sztorival nosztalgiázunk, ha már a hétvégén a Hungaroringen köröz a Formula–1 mezőnye.

2007-ben Alonso kétszeres világbajnokként, Lewis Hamilton pedig újoncként került a McLarenhez. Az már addig is köztudott volt, hogy kettőjük kapcsolata meglehetősen viharos volt szinte már a kezdetektől fogva, ugyanis hamar kiderült, hogy az akkor még csak 22 éves brit személyében komoly kihívója akadt a spanyolnak.

Alonso egóját ez pedig rettentően bántotta, ő abban a hitben élt, hogy ő a csapat első számú versenyzője, vagyis őt kell előnyben részesíteni. A csapatfőnök Ron Dennis viszont tudtára adta, ilyen kitétel nincs a szerződésében.

És akkor jött a 2007-es Magyar Nagydíj – akkora már a McLaren-belviszály tudott dolog volt, Dennis és Alonso pedig szinte már nem is beszéltek egymással –, amelynek időmérőjén Hamilton megszegte a megállapodást, és csapattársa előtt hajtott ki a Q3-ra.

Ennek azért volt jelentősége, mert az akkori szabályok értelmében a Q3-at a verseny rajtjánál használt üzemanyag-mennyiséggel kezdték pilóták, akik így az utolsó köreikben voltak a leggyorsabbak. A McLaren pedig az egyenlőség jegyében mindkét autóba ugyanannyi üzemanyagot tankolt az időmérőkre, és rotációs rendszerben, vagyis egyszer az egyik, másszor a másik pilótájukat nevezték ki kedvezményesnek, vagyis annak, aki előbb hajthat ki a garázsból.

Alonso persze nem hagyta annyiban, és megtorolta a dolgot, mutatjuk, hogyan (sajnos a videó csak átkattintás után indul):

A spanyol akciója bár sikeres volt – elvette a pole pozíciót csapattársától –, de sportszerűtlenségéért öt rajthelyes büntetést kapott. És most jön csak a lényeg – muszáj volt ez a hosszabb felvezetés, hogy minden érthető legyen:

Alonso megzsarolta Dennist, hogy vagy nem adnak Hamiltonnak elég üzemanyagot a versenyre, hogy ne érhessen célba, vagy kitálal a McLaren kémkedéséről.

A Ferrari egyik dolgozója titkos információkat juttatott el egyik barátjának, aki történetesen a McLarennél dolgozott – ezeket a wokingiak fel is használták autójuk fejlesztésére.

Dennis nem engedett a nyomásnak, és megelőzve a bajt, maga mondta el az FIA-nak, aminek következményeképpen a McLarent kizárták a 2007-es konstruktőri bajnokságból, és még 100 millió dolláros büntetést is kapott.

Hamilton egyébként megnyerte a Magyar Nagydíjat, Alonso a negyedik lett, az idény végén pedig elhagyta a McLarent, és a Renault-hoz csatlakozott – ahhoz a csapathoz, ahova nyugdíjazása után két évvel ismét visszatért.

(Forrás: BBC, fotó: Getty Images)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában