Hivatalosan sosem díszelgett az ágaskodó lovacska logója a Dinón, mégis kivívta magának az egyik legszebb és legjobb Ferrari címet a hathengeres sportautó. Ezt a sárga Dino GT-t még 1973-ban vásárolta egy belga úriember, és csak most válik meg tőle.

Enzo Ferrari fia tiszteletére nevezte Dinónak a Ferrari hathengeres sportautóját, mely a belépőt jelentette az olasz sportautók világába. Ez a kezdés viszont baromi erősre sikerült, mert a formaterve egyszerűen gyönyörű, a V6-os középmotor és a remek vezethetőség párosa pedig hamar népszerűvé tette a 246-ost.

1967-től hét éven át maradt gyártásban a Dino, amiből nagyjából 3700 darab készült.

Formatervét a Pininfarina stúdiónál alkotó Aldo Brovarone és Leonardo Fioravanti jegyzi, a karosszériát pedig a Ferrarikhoz hasonlóan a Scaglietti készítette, kétféle kivitelben. Hagyományos kétajtós kupé és kivehető tetőpaneles GTS verzióban is készült Dino. Könnyű karosszériája alatt független futómű biztosítja a jó úttartást és kezelhetőséget, a négy kerék mögött pedig tárcsafékek lassítják az 1,1 tonnás száraz súlyú sportautót.

1969-ben mutatták be a továbbfejlesztett változatot, a 206-ot váltó 246-ost, melynek 2,4 literes, 90 fokos hengerszögű V6-os motorja (ezt Fiat és Lancia modellekben is használták) 195 lóerőt ad le 7600-as fordulaton és 226 Nm nyomatéka van 5500-nál. Ennek azonban valamivel nagyobb és acélból készült karosszériát kellett mozgatnia az utazási komfort és a költséghatékonyabb gyártás miatt. Magabiztosan hívta ki a Ferrari Dino a Porsche 911-est, mely a korabeli tesztek szerint csak fogyasztásával tudta maga mögé szorítani az olasz sportautót.

Ezt a sárga Ferrari Dinót még 1973-ban vásárolta egy belga úriember, aki így ötven évvel később döntött úgy, hogy megválik az autótól.

Öt évtizede tehát egy tulajdonosa van a hathengeres Ferrarinak, amiben csak kicsivel van több 64 ezer kilométernél. Az állapota tökéletes, ragyog a sárga fényezés, melyet akkoriban a belga versenyautók viseltek. Az eredeti bőrkárpitja van benne és az eredeti kerekein gurul, de a gondos tulajdonos minden papírt, így az első számlát is megőrizte a Dinóhoz. Gondját viselte, mindig garázsban parkolt vele, de a restaurálást így sem úszta meg.

Rozsdásodni kezdtek a küszöbök, ezért szakszerűen javították és fényezték újra a Ferrarit 2010 környékén. A helyreállítási folyamat során nagy figyelmet fordítottak arra, hogy a lehető legtöbb eredeti elemet tartsák meg az autóból, így a Dino műszakilag és esztétikailag is remek formában van.

Ez is érdekelhet:

Csillogás és tragédia a zöld Ferrari mögött

Sandra West nem színésznő volt, de nem véletlenül beszéltek róla Hollywoodban, és a Ferrari csak az egyik ok volt.

Ferrari-túladagolás, teljes gázzal Olaszországból

Bejártuk mindkét olasz Ferrari-múzeumot, és baromi jó volt.

A Miami Vice hamis Ferrari Daytona Spiderének története

Don Johnsonnak nem jutott valódi, nyitható tetős Daytona.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Többször is előfordult már, hogy hárman harcolnak a vb-címért az utolsó futamon

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
37% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés