Hivatalosan sosem díszelgett az ágaskodó lovacska logója a Dinón, mégis kivívta magának az egyik legszebb és legjobb Ferrari címet a hathengeres sportautó. Ezt a sárga Dino GT-t még 1973-ban vásárolta egy belga úriember, és csak most válik meg tőle.

Enzo Ferrari fia tiszteletére nevezte Dinónak a Ferrari hathengeres sportautóját, mely a belépőt jelentette az olasz sportautók világába. Ez a kezdés viszont baromi erősre sikerült, mert a formaterve egyszerűen gyönyörű, a V6-os középmotor és a remek vezethetőség párosa pedig hamar népszerűvé tette a 246-ost.

1967-től hét éven át maradt gyártásban a Dino, amiből nagyjából 3700 darab készült.

Formatervét a Pininfarina stúdiónál alkotó Aldo Brovarone és Leonardo Fioravanti jegyzi, a karosszériát pedig a Ferrarikhoz hasonlóan a Scaglietti készítette, kétféle kivitelben. Hagyományos kétajtós kupé és kivehető tetőpaneles GTS verzióban is készült Dino. Könnyű karosszériája alatt független futómű biztosítja a jó úttartást és kezelhetőséget, a négy kerék mögött pedig tárcsafékek lassítják az 1,1 tonnás száraz súlyú sportautót.

1969-ben mutatták be a továbbfejlesztett változatot, a 206-ot váltó 246-ost, melynek 2,4 literes, 90 fokos hengerszögű V6-os motorja (ezt Fiat és Lancia modellekben is használták) 195 lóerőt ad le 7600-as fordulaton és 226 Nm nyomatéka van 5500-nál. Ennek azonban valamivel nagyobb és acélból készült karosszériát kellett mozgatnia az utazási komfort és a költséghatékonyabb gyártás miatt. Magabiztosan hívta ki a Ferrari Dino a Porsche 911-est, mely a korabeli tesztek szerint csak fogyasztásával tudta maga mögé szorítani az olasz sportautót.

Ezt a sárga Ferrari Dinót még 1973-ban vásárolta egy belga úriember, aki így ötven évvel később döntött úgy, hogy megválik az autótól.

Öt évtizede tehát egy tulajdonosa van a hathengeres Ferrarinak, amiben csak kicsivel van több 64 ezer kilométernél. Az állapota tökéletes, ragyog a sárga fényezés, melyet akkoriban a belga versenyautók viseltek. Az eredeti bőrkárpitja van benne és az eredeti kerekein gurul, de a gondos tulajdonos minden papírt, így az első számlát is megőrizte a Dinóhoz. Gondját viselte, mindig garázsban parkolt vele, de a restaurálást így sem úszta meg.

Rozsdásodni kezdtek a küszöbök, ezért szakszerűen javították és fényezték újra a Ferrarit 2010 környékén. A helyreállítási folyamat során nagy figyelmet fordítottak arra, hogy a lehető legtöbb eredeti elemet tartsák meg az autóból, így a Dino műszakilag és esztétikailag is remek formában van.

Ez is érdekelhet:

Csillogás és tragédia a zöld Ferrari mögött

Sandra West nem színésznő volt, de nem véletlenül beszéltek róla Hollywoodban, és a Ferrari csak az egyik ok volt.

Ferrari-túladagolás, teljes gázzal Olaszországból

Bejártuk mindkét olasz Ferrari-múzeumot, és baromi jó volt.

A Miami Vice hamis Ferrari Daytona Spiderének története

Don Johnsonnak nem jutott valódi, nyitható tetős Daytona.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában