Vezetési élménye olyan urak kedvére tesz, akik pontosan tudják, hogy a Ferrari versenyeken edződik, de a 250 GT Lusso kabinját azok a hölgyek is kényelmesnek találják, akik az utazásokon érzik jól magukat. Ezt ígérte a hatvanas években a Ferrari csodás gran turismója, és tökéletesen tudja is.

1962 októberében mutatták be a Ferrari gyors és komfortos túrakupéját, aztán a következő évben is elvittek egyet Párizsba, mert ez a szépség vonzza a tekinteteket. A kiállításra vitt autó volt a valaha gyártott száztizenkilencedik 250 GT Lusso, mely több mint hat évtized után ma is tökéletes formában van.

Eredetileg fekete volt, az utastere pedig bézs bőrkárpitos, de szépen mutat sötétkékben is a 250 GT Lusso.

Minden idők egyik legszebb gran turismója, a 250 GT Lusso formaterve a Pininfarina stúdióban készült, mint évtizedeken át a legtöbb Ferrarié, a karosszériát pedig a Scaglietti gyártotta le a 250-es alvázra. Lapos orrán kerek fényszórók vannak, közöttük a tojástartónak is hívott hűtőmaszk az ágaskodó lovacskával. Finoman lejtő övvonala felett vékonykák a tetőoszlopok és nagyok az üvegfelületek, ezért messziről lehet látni a háromküllős fakormányt.

Nagyrészt acélból készült a 250 GT Lusso karosszériája, de a gépháztető, az ajtók és a csomagtérfedél alumínium. Tizennyolc hónapnyi gyártás alatt 350 darab Ferrari 250 GT Lusso készült. Orrában ott a Colombo V12-es motor, fűzött küllős felnijei mögött pedig négy tárcsafék lassítja a kétüléses Ferrarit. Ez az autó egyértelműen nem versenyzésre készült, de azért felbukkant a Targa Florión és a Tour de France-on is.

Nehéz volt felvenni a versenyt Sophia Lorennel, de a 250 GT Lusso szépsége legalább annyira hódított.

1963. szeptember 27-én készült el az autó, Olaszországból pedig egyenesen az ötvenedik Párizsi Autószalonra szállították a Grand Palais-ba. Első tulajdonosa a Reuil-Malmaisonban lakó francia iparos, Gaston Burger volt, aki néhány év után vitte vissza a 5686 FA 75 rendszámú 250 GT Lussót a Franco-Britannic Autos kereskedésbe. Ezt követően több tulajdonosa is volt, de a Ferrari mindig Franciaországban cserélt gazdát.

Fényezése és az utastere ugyan már nem eredeti, de a karosszéria az, több mint hatvan év alatt soha nem volt balesete a Ferrarinak. Mindig nagyon gondos gazdái voltak, teljes mechanikai restauráláson esett át, és egy csokor számla igazolja, hogy a híres francia Ferrari-kereskedésben, Charles Pozzinál szervizelték.

Négy kipufogócsövön keresztül szól a Colombo V12-es, ami igazán kívánatossá tesz minden Ferrarit a hatvanas évekből.

Hosszú motorházteteje alatt ott a híres V12-es, melynek egyetlen dugattyújára 250 köbcenti jut. A 3,0 literes motoron hat duplatorkú Weber karburátor van, 240 lóerőt ad le 7500-as fordulaton, és 242 Nm a nyomatéka 5500-nál. Kevesebb mint 8 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 240 km/óra. A 250 GT Lussóval tényleg nagyon gyorsan lehetett eljutni Monte Carlóba.

Steve McQueen és Eric Clapton garázsában is állt ilyen autó, ez pedig nem véletlen. Ebben ott van a korszak tömény úri eleganciája és a versenyeken edzett tizenkét hengeres motor. Ritka és csodálatos autó a Ferrari 250 GT Lusso, mely millió dolláros veteránná érett.

Ez is érdekelhet:

Milliárdos legenda a Zagato karosszériás Ferrari versenyautó

Amennyit versenyeztek vele, kész csoda, hogy túlélte.

Ennél fehérebb Ferrari Testarossát nem látsz

Tizenkét henger, kézi váltó, autótelefon.

Gyönyörű Ferrari volt az 1963-as Le Mans-i verseny mellékszereplője

Nagy valószínűséggel az egyetlen Ferrari biztonsági autó, ami fennmaradt a 60-as évekből.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
52% Verstappen
9% Piastri
2% Russell
9% Egy másik versenyző
Az ikon újjászületik: megérkezett Magyarország első branded rezidenciája
Hirdetés