Mennyeien fehér mindenütt ez az 1986-os Testarossa, mely még  a Ferrarik között is ritka finomság.

Nem sokan voltak olyan bátrak, hogy bevállalták a fehér fényezéshez a fehér bőrüléseket, de ez a Ferrari Testarossa pontosan ilyen. Elszakadva a piros és bézs párosától, ez az autó igazi ritkaság a korai Testarossák között.

Menő bukólámpa, Pininfarina formaterv, tizenkét hengeres motor és nyitott kulisszás kézi váltó.

Egészen más lett a sportautók játéktere a középmotoros Lamborghini Miurával, melyre már a Ferrarinak is reagálnia kellett, ezért az 1973-as olajválsággal együtt megjelent a 365 GT4 BB. A nyolcvanas évekre azonban már bőven összegyűltek tapasztalatok a 180 fokos hengerszögű V12-es motorral szerelt autókról, melyeket összegezve láttak neki a Testarossa tervezésének. Minden irányban nagyobb lett az autó, az utastere és a csomagtartója is, továbbá az átdolgozott hűtési rendszerrel nem párolta meg az utasokat sem. Egy kényelmes és gyors túrakupé lett a Testarossa.

Bordázott oldalsó légbeömlőire a biztonsági előírások miatt volt szükség, végül a korszak egyik legjellegzetesebb stíluseleme lett. Látványosan kiszélesedő feneke a funkcionalitás szépsége, hiszen a szétnyitott tizenkét hengeres motor ennél kisebb géptérben nem fért volna el. A 4,9 literes motor 6300-as fordulaton 385 lóerőt ad le, maximális nyomatéka pedig 490 Nm. Ezzel az 1,7 tonnás Testarossa kevesebb, mint 6 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 290 km/óra a végsebessége.

Fehér bőrülésekben ülve, masszív autótelefont markolva lehet egyenesen a 80-as évekbe száguldani a hófehér Testarossával.

Gyári dokumentumok szerint 1986 decemberében adták ezt a Ferrari Testarossát, melyet eredetileg a kuvaiti Salem Ali Abdul Al-Sabahnak, a kuvaiti királyi család tagjának szállítottak. Ez egy korai darab, ami látható azon is, hogy egyetlen külső tükre van a vezetőoldali tetőoszlop közepére függesztve, ezt szokás Monospecchiónak hívni. Ezen kívül a későbbi modellek ötcsavaros felnije helyett ezen központi anyás kerekek vannak, amit Monodadónak neveznek.

2001-ben az Egyesült Államokba szállították, ezért olyan helyi szabályozásoknak megfelelő elemek kerültek rá, mint az oldalsó fények és a harmadik féklámpa. A legfrissebb szervizt a GTO Engineering végezte el Los Angelesben, akkor az olajat és más folyadékokat cseréltek, vezérlést és tömítéseket. Az autóban korhű Nakamichi fejegység van, és egy olyan autótelefon, ami a kabin egyik leghangulatosabb eleme.

Ez is érdekelhet:

Extravagáns álomautó a mentazöld Ferrari F40

Kék kagylóülések virítanak a mentazöld Ferrari F40-es puritán utasterében, ezzel messze nem szokványos, de elképesztően szexi.

Elképesztően szép és méregdrága az arany Ferrari Daytona Spider

Ritka és elegáns vászontetős a 365-ös Spider.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában