Mostanra a Ferrari 250 GTE a vállalat múltjának egy legendás darabja lett, de a 60-as években legalább akkora szentségtörésnek számított egyesek szemében, mint ma a Purosangue szabadidő-autó. Mindkét autó azokat szolgálja ki, akik kényelemben, akár négy utassal a fedélzeten szeretnék élvezni a híres V12-es motor erejét. Ezt azonban csak összeszerelés után adja meg ez a 250-es.

Nagyszerűen felismerte Enzo Ferrari, hogy akkor lesz megfelelő alapja a versenyzés iránti szenvedélyének, ha a gazdag ügyfeleknek jó pénzért erős sportautókat kínál. A legtöbben azonban nem a kőkemény vezetési élményre vágytak, hanem kényelemben szeretnék élvezni az erős motor jóságát.

Ezért aztán 1960-ban a Párizsi Autószalonon bemutatták a négyüléses 250 GTE-t, mely hamar az egyik legnépszerűbb modell lett.

Közel ezer darabot gyártottak a GTE-ből, amivel a korszak legsikeresebb modellje. Négyszemélyes utasterű autókat korábban is készített a Ferrari, de a hosszú tengelytávú alvázra (2600 mm) készített 250 GTE volt az első igazán nagy számban készülő ilyen autója a márkának. Annak érdekében, hogy minél több hely legyen az utastérben, a 12 hengeres motort előrébb tolták.

Gyártása már 1959-ben megkezdődött, de csak a következő évben tartották a premiert, mozgásban pedig az 1960-as Le Mans-i 24 órás verseny előtt láthatta a közönség. A gyors és jó utazási komfortot kínáló kupé műfaja ezután szorosan kapcsolódott a Ferrarihoz. A GTE utódja a csodálatos Ferrari GTC4 Lusso és a shooting brake-et leváltó szabadidő-autó, a Purosangue is.

3,0 literes, Colombo V12-es motorján három dupla Weber karburátor van, 240 lóerős teljesítményét 7000-es fordulaton adja le.

Eredetileg kék színben és fekete bőrbelsővel készült el ez az 1961-es Ferrari 250 GTE, mely most alapozót visel és alkatrészei katonás rendben várják az összeszerelést. Különösen egy ilyen veterán restaurálása elképesztő mennyiségű kutatómunkával és persze, pénzzel jár, ezért nem csoda, ha valaki idő közben kiszáll belőle.

Ehhez az autóhoz szinte minden adott, már csak össze kell rakni, mint egy puzzle-t. Néhány elem még pótlásra és felújításra szorul, de a folyamat végén egy kiváló állapotú 250 GTE gurulhat ki a műhelyből.

Ez is érdekelhet:

Tengerkékben is szívesen látnánk a garázsban a Ferrari 250 GTE-t

Bizony, a hír igaz, egy Ferrari nem csak pirosban mutat jól!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hatalmas, hétszemélyes elektromos jövőkép – BYD Tang-teszt

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés