Évtizedekig egy kaliforniai raktárban porosodott a harmadik szériás Ferrari 250 GTE 2+2, melyet aztán csak 2017-ben hirdetett meg egy New York-i kereskedő, aki még bordó színnel és fekete bőrbelsővel talált rá az autóra. Ennél azonban jóval különlegesebb összeállításban hagyta el az olaszországi gyárat.

Gyári dokumentációk szerint 1963. május 18-án fejezték be a Ferrari 250 GTE 2+2-t, melyhez az igazán merész Blu Chiaro élénk kék árnyalatot és ehhez passzoló Pelle Nuvola bőrkárpitot választottak.

Ezzel úgy néz ki a négyszemélyes túrakupé, mintha a tenger kéklő vize festette volna az egészet.

Egyenesen az amerikai importőr, Luigi Chinetti kereskedésébe szállították az autót, ami a harmadik szériás 250 GTE-k közül a 178. példány. Összesen egyébként 954 autó készült, melyből ez itt a 829. darab, mely remekül mutatja, hogy mekkora sikernek számított a híres 250-es alapokra épített modell.

Korábban ekkora négyszemélyes utazóautót csak kis példányszámban készített a leginkább sportautókkal és versenyautókkal foglalkozó Ferrari. A 250-es sorozat éppen ezekről lett kezdetben világhírű, majd mostanra a legértékesebb veteránok egyike.

11 500 amerikai dollárt kértek a Ferrari 250 GTE-ért, ami a hatvanas években megteremtette a vállalat biztos alapjait.

Hogy az utastér valóban tágas legyen, ezért nemcsak négy, kényelmes ülőhelyet és ehhez megfelelő mennyiségű hamutartót alakítottak ki, hanem a motort is előrébb tolták a vázon. A 3,0 literes Colombo V12-es motor a 250 GTE-ben 240 lóerős, amivel megfutja a 230 km/órás sebességet is. Utódja a 330 America pontosan úgy néz ki, mint a 250 GTE, motorja azonban már 4,0 literes lökettérfogatú és 300 lóerős.

Ez is érdekelhet:

Új korszakot nyitott a Ferrari 365 GT4 BB

Nem volt más választása a Ferrarinak, villantani kellett egy 12 hengeres, középmotoros sportautót. Ami a 365 GT4 BB-vel kezdődött, az sokáig meghatározta a Ferrarit.

Így ült 24 évesen céges Ferrariba Niki Lauda

1973-ban Niki Lauda nagy örömmel merítette el a rongyot a vödör vízben, amivel a frissen kapott ezüst kupéját mosta. Az akkor 24 éves versenyző egy Ferrarit kapott, miután aláírt a maranellói Forma–1-es csapathoz.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés