Elég egyetlen pillantás a Ferrari 400 Superamerica Cabrioletre és azonnal ezt az életet akarod, a gondtalanságot, a szivarfüstös estéket, a naplementét a vízpart felett, szinte érzed, ahogy a könnyű lenvászon inged borzolja a menetszél.

Minden igazán régi Ferrarinak különleges története van, különösen igaz ez a Superamerica modellekre, melyekben minden megvolt, amiért egy pazar olasz sportautó adhat. Ezeket az autókat jellemzően országok vezetői (karcosabban fogalmazva diktátorok) és iparmágnások választották, akiknek bőven volt pénze az élvezetekre.

Kétféle tengelytávú alvázra készültek a 400 Superamerica modellek, melyek közül erre a rövidebb, 2420 milliméteresre csak huszonöt autó épült, tehát önmagában is ritkaság. A kabrió változatból pedig csak hét darabot gyártottak, köztük ezt a gyönyörű zöldet is.
1960 közepén a hét autó közül ez volt a harmadik 400 Superamerica Cabriolet, melyet eredetileg is a csodálatos Verde Bottiglia nevű zöld árnyalatra fényeztek és merész piros bőrkárpittal rendelte Helmut Horten, a svájci székhelyű német vállalkozó. Náci szálakon keresztül Horten birtokolta Németország negyedik legnagyobb áruházláncát.
Akármennyire kétes úton jutott vagyonához Horten, annyi egészen biztos, hogy remek ízléssel választott autót. A 400-as háromküllős fakormánya mögött gyönyörű műszerek vannak, az égető piros belső és a zöld karosszéria igazán szokatlan, de nagyszerű páros. 1961 januárjában az autót Milánóban regisztrálták a Horten Italiana nevére, ezt követően három évig maradt Olaszországban.
Pár európai tulajdonos után a kabrió Ferrarit Amerikába exportálták, ahonnan 1985-ben már fehér karosszériával tért vissza. A gyönyörű vonalú Pininfarina 400 Superamericát később pirosra fényezték, de szerencsére mostanra egy átfogó restaurálás során visszakapta eredeti színét.
Minden korabeli Ferrari ékköve a Colombo V12-es motor, mely a 400 Spueramerica kabrióban 4,0 literes és három dupla Weber karburátor eteti. 340 lóerős teljesítménye mellé 2000-es fordulattól már 400 Nm nyomatéka van, a nyomatékcsúcs pedig 450 Nm 6000-es fordulaton.
Formaterve tele van finom domborulatokkal, a kilincsek pedig szinte eltűnnek az első keréktől nyújtózó élben. Hangsúlyos az izmos hátsó sárvédő, mely már az ajtók végén elkezd púposodni. Sziluettje klasszikus kabrió, a részletei pedig ékszerszerűek.

Ez is érdekelhet:

Volt idő, amikor még ez a Ferrari is szentségtörésnek számított

Hosszú volt, nehéz és főleg kényelmes, de ez tette a legnépszerűbbé.

Milliárdos értékű szépség ez a sárga Ferrari 250 GT SWB

Extravagáns úriemberek versenyautója volt már 1960-ban is.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában