Jól nézd meg ezt az 599 GTB Fiorianót, mert ennél igazibb modern Ferrari még a végtelen interneten sem jön szembe gyakran. A tökéletes piros szín és a bézs bőrrel kárpitozott beltér klasszikus kombinációja csak a csomagolás, mert itt a lényeg valójában a tizenkét hengeres motor és a kézi váltó.

Hatalmas volt a nyomás Enzo Ferrarin, amikor egy fiatal mérnökökből álló csapat összefűzte Ferruccio Lamborghini nevét a világ első szupersportautójával. A középmotoros autók innentől innentől kezdve már a versenypályákon túl a közutakon is veszélyt jelentettek az orrmotoros Ferrarikkal szemben. A makacs Commendatorét nem volt könnyű meggyőzni arról, hogy az utastér mögé tolt motornak bőven vannak áldásos hatásai, de végül a Dino átszakította a gátat. Mégsem ezek az igazi Ferrarik.

Minden a Daytona utódjával, a 365 GT4 BB-vel kezdődött és olyan korszakos ikonnal ért véget, mint a Testarossa, Enzo Ferrari szemében azonban az igazi Ferrarik nem ezek.

Nem véletlenül használt maga Enzo is rendre V12-es gran turismókat, hiszen a versenyautókon túl ezeket kedvelte igazán. Ehhez a végtelenül egyszerű hagyományhoz tért vissza az 550 Maranello és a későbbi 599 GTB Fioriano is, melyek még rendelhetőek voltak kézi váltóval. Dacára annak, hogy a 2010-es évek küszöbén már egyértelműen népszerűbb volt a jobb gyorsulást ígérő, száz ezredmásodperc alatt fokozatot cserélő F1 váltó.

Talán senkit nem lep meg, hogy ezt a tudást csak nagyon kevés vásárló használta ki, de ennél is kevesebben döntöttek úgy, hogy kézi váltóval rendelik meg az 599 GTB-t. Összesen harminc darab hárompedálos 599-et gyártottak, melyből csak tíz autó készült európai specifikációval. Az kézi váltó ugyan nem olyan gyors, mint az automata, cserébe a vezetés klasszikus élményét, a beavatottságot és az maximális irányítás érzetét adja.

Elég ránézni a nyitott kulisszában ágaskodó, vékonyka fém karra és az ezüst váltógombra a tetején. Ez a részlet önmagában csodálatossá teszi a Ferrari bézs bőrbe kötött belterét, melyben elektromosan állítható, karbon betétes sportülések mögött ott vannak a bőröndöket lefogadó bőrszíjak. A kormány mögött pedig rikít a tízezerig skálázott fordulatszámmérő sárga számlapja.

Hagyományokhoz hűbb nem is lehetne, hiszen minden benne van, amitől a 60-as évek Ferrarijai igazán vágyott és elképesztő értéket képviselő veteránok. A Pininfarina formaterv egy modern Ferrarihoz méltóan megannyi tradicionális elemet és aerodinamika újítást hordoz.

Luca di Montezemolo először nem hagyta jóvá a formatervét a lebegő hátsó tetőoszlop miatt.

Króm pálcákból álló hűtőmaszkja, sárvédőinek ágaskodó lovacskái, valamint négy kipufogócsöve egyértelmű tisztelgés a hagyományok előtt, viszont az 599 GTB legjellegzetesebb eleme kétség kívül a hátsó tetőoszlop, mely a hajlított üveget keretezi. A Pininfarina stúdiónál dolgozó Jason Castriota rajzolta és egészen addig nem bólintott rá a vállalat vezetője, amíg ki nem derült, hogy anélkül termel leszorítóerőt, hogy növelné a légellenállást (a BMW i8 és a Ford GT is ezt a megoldást használja). 299 km/órás sebességnél 160 kg leszorítóerőt generál. Castriota érdeme, hogy tökéletes kupé sziluettet rajzolt, aminek harmóniáját nem töri meg egy hátsó szárny.

Ez a Ferrari 599 GTB a modern autóépítés, a hagyománytisztelet és a kifinomult ízlés olyan kombinációja, melyből még ezen a magaslaton is nagyon kevés akad.

Ez is érdekelhet:

Kézi váltó teszi igazán kívánatossá ezt a kék Ferrari 599 GTB-t

Három pedál és egy gyönyörű nyitott váltókulissza a kék 599-es Ferrari éke.

A 60-as évek fantasztikus sportautója ez a Ferrari 250 GT SWB

Fényűző és sportos az egyik legjobb 250-es Ferrari.

Ez az kék 550 Maranello is bizonyítja, hogy a tökéletes Ferrari sokszor nem piros

Annyiba kerül, mint egy új luxuslimuzin. Aztán mennyivel stílusosabb!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Több mint 500 lóerős családi szabadidő-autó a Kia EV9 GT

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés