1987-ben, a márka alapításának negyvenedik évfordulóján mutatta be a Ferrari az F40-et, ami azonnal legendává vált, korának legdrágább és leggyorsabb Ferrarija mára igazi ritkaság. Most egy mesteri koncepcióval elevenítik fel az F40-et.
Enzo Ferrari életében az F40 volt az utolsó sportautó, a limitált példányszámban épített Ferrari azt a korszakot idézte, amikor az utcai autók egyben versenyautók is voltak.
A 2,9 literes, 478 lóerős V8-as motorjával épített technikája is figyelemreméltó, de igazán a formája lett emlékezetes, amiről azóta is sokan ábrándoznak. Leonardo Fioravanti remekművét most egy dizájner álmodta újra.
Az azeri Samir Sadikhov nem egyszerűen néhány tervet készített, hanem egy teljes koncepcióban gondolta újra a Ferrari F40-et. A jellegzetes ék alakú sziluettje ismerős lehet, de az emlékmodell olyan elemekből áll, amivel a legmodernebb szuperautók között is megállná a helyét. A szénszálas vázra épülő tanulmánynak még a futurisztikus utasterét is kidolgozta a tervezője.
Nem bánnánk, ha a képek alapján a Ferrarinál is elgondolkodnának egy F40-et idéző sportautón, és ez a vágyunk nem is állhat olyan messze a valóságtól, hiszen nemrég éppen a Monza SP1 és SP2 modellekkel mutatták meg a maranellóiak, hogy készek a rendelkezésre álló műszaki alapokon múltidéző újdonságokat legyártani.
(Képek: Samir Sadikhov)