Az F8 Tributo bemutatója után számítani lehetett rá, hogy a Ferrari nyitható keménytetős változatban is elkészíti a nyolchengeres sportautóját. Az újdonság erősebb és könnyebb is lett, mint a 488 Spider.
A Ferrarinak nagy hagyományai vannak a nyolchengeres, középmotoros sportautókkal, és mindegyik generációt szokás szerint nyitott tetővel is kihozták, ez alól nem jelent kivételt az F8 Tributo sem. A 488 utódja az F8 Spider nevet kapta, ami nemcsak látványosabb és könnyebb, de izmosabb és gyorsabb is lett az elődjénél.
A 4,3 méter hosszú sportautónál a bevált receptet követték,
a két ülés fölötti keménytető gombnyomásra hajtható hátra, 14 másodperc alatt, 45 km/órás sebességig akár menet közben is.
A motort láttató hátsó szélvédőről le kell mondani a Spiderben, de plusz merevítésekre nem volt szükség, ezért az autó 1400 kilogrammot nyom, 20-szal kevesebbet az elődjénél.
A zárt tetős változathoz hasonlóan az F8 Spider is izmosabb lett, a 3,9 literes biturbó V8-as motorja 720 lóerőre és 770 Nm-re képes, azaz 50 lóerővel többre, mint a 488 Spider, a váltója hétfokozatú duplakuplungos. Az új Ferrari ezzel
2,9 másodperc alatt lőhet ki százra, a kétszázat 8,2 másodperc alatt éri el, és a végsebessége 340 km/órára nőtt.
A Ferrarinak nem ez lesz az egyetlen nyitott tetős újdonsága mostanában, a hírek szerint egy másik, nagyobb modellnek is levágták a tetejét, de annak a bemutatójára egy kicsit még várni kell.