Az F8 Tributo bemutatója után számítani lehetett rá, hogy a Ferrari nyitható keménytetős változatban is elkészíti a nyolchengeres sportautóját. Az újdonság erősebb és könnyebb is lett, mint a 488 Spider.

A Ferrarinak nagy hagyományai vannak a nyolchengeres, középmotoros sportautókkal, és mindegyik generációt szokás szerint nyitott tetővel is kihozták, ez alól nem jelent kivételt az F8 Tributo sem. A 488 utódja az F8 Spider nevet kapta, ami nemcsak látványosabb és könnyebb, de izmosabb és gyorsabb is lett az elődjénél.

A 4,3 méter hosszú sportautónál a bevált receptet követték,

a két ülés fölötti keménytető gombnyomásra hajtható hátra, 14 másodperc alatt, 45 km/órás sebességig akár menet közben is.

A motort láttató hátsó szélvédőről le kell mondani a Spiderben, de plusz merevítésekre nem volt szükség, ezért az autó 1400 kilogrammot nyom, 20-szal kevesebbet az elődjénél.

A zárt tetős változathoz hasonlóan az F8 Spider is izmosabb lett, a 3,9 literes biturbó V8-as motorja 720 lóerőre és 770 Nm-re képes, azaz 50 lóerővel többre, mint a 488 Spider, a váltója hétfokozatú duplakuplungos. Az új Ferrari ezzel

2,9 másodperc alatt lőhet ki százra, a kétszázat 8,2 másodperc alatt éri el, és a végsebessége 340 km/órára nőtt.

A Ferrarinak nem ez lesz az egyetlen nyitott tetős újdonsága mostanában, a hírek szerint egy másik, nagyobb modellnek is levágták a tetejét, de annak a bemutatójára egy kicsit még várni kell.

Ez is érdekelhet:

A Ferrari legizmosabb V8-as sportautója lett az új F8 Tributo

Az újdonság ott kezdi, ahol a 488 Pista befejezte.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Érzelmes interjút adott Verstappen a negyedik világbajnoki címe után

További cikkeink a témában