Már eddig is a legbrutálisabb gépe volt a Ferrarinak az FXX-K, és most rátettek még egy lapáttal. A 6,3 literes V12-es motor és elektromotor nem változott, de az aerodinamikáján javítottak, hogy még gyorsabb lehessen a Ferrari, amit csak kevesen vezethetnek majd.
2005-ben indult az XX program a Ferrarinál, olyan prototípusokkal, amelyeket csak zárt pályán lehet vezetni, és amelyekben a jövő sportautóinak technikáját kísérletezik ki. Már három éve annak, hogy a LaFerrari alapjára épült FXX-K megjelent, ezért itt volt az ideje, hogy kihozzák a még brutálisabb változatát. Persze nem mintha a több mint ezer lóerős, közútra nem vihető versenygép ne lett volna elég brutális eddig is.
Főleg az aerodinamika terén fejlődött sokat az FXX-K Evo, amit azonnal láthatsz, amint ránézel.
Valóságos légterelő-gyűjtemény ez a Ferrari, nehezen tudod elképzelni, hogy ezt a mennyiséget hová lehetne még fokozni.
Mindenesetre az eddigi áramszedőkre hasonlító hátsó szárnyak egy gigantikusan nagy légterelőnek adták át a helyüket, amit három függőleges sík tart a helyén, és ami természetesen aktívan állítható.
Szinte hihetetlen, hogy az FXX-K által termelt leszorítóerőt még 23 százalékkal növelni tudta az Evo, és ez már 75 százalékkal több leszorítóerőt jelent annál, mint amire a LaFerrari képes. Hogy legyen mihez viszonyítani, most megtudtuk, hogy 200 km/óránál 640 kg szorítja az útra az FXX-K Evót, a végsebességénél pedig (legyen az bármennyi is, mert ezt az adatot sajnos nem árulták el) pedig 830 kilogramm az érték.
Persze a fejlett aerodinamikához iszonyatos erő is társul. A 6,3 literes V12-es benzinmotor már önmagában is 860 lóerős és 750 Nm a nyomatéka, és ehhez még jön egy 190 lóerős elektormotor.
A kombinált teljesítmény 1050 lóerő, a nyomaték pedig valahol 900 Nm fölött jár.
Bírod még a számokkal? Az első kerekek 19, a hátsók 20 colosak, elöl 285, hátul 345 mm széles Pirelli PZero slick abroncsokkal. A Brembo fékek elöl 398, hátul 380 mm átmérőjű tárcsákat kaptak.
Az új modellhez új kormánykerék is jár, amiről az energiamenedzselő KERS rendszer vezérelhető, és 6,5 colosra növelték a színes képernyő méretét, ahol a hátrafelé néző kamera képét látni, hiszen egy ekkora hátsó szárnynál mit is érne a belső visszapillantó tükör?
Az FXX-K Evo is csak limitált példányszámban készül, és csak a leghűségesebb Ferrari-ügyfelek vezethetik, de megnyugtató, hogy akinek már van FXX-K a nevén, átalakíttathatja a legújabb kiadásra.
Most csak képekkel szolgálhatunk, de a Ferrari FXX-K Evo prototípusát már elcsípték videón teszt közben, és érdemes meghallgatni, mert gyorsításkor úgy szól, hogy beleborzongsz, és amikor a kanyar előtt visszapakolja a fokozatokat, akkor a gázfröccsöktől még könnybe is lábad a szemed.