A hetvenes éveket nyitotta a Pininfarina stúdiónál ez az elképesztően lapos tanulmányautó, akkor ilyennek képzelték a jövő sportkocsiját. A magánkézben lévő Ferrari 512S Modulót rendszeresen megjáratják, nemrég egy ilyen alkalommal kapott lángra.

1970-ben a genfi autószalon mutatták be a Pininfarina által jegyzett Modulót. A 4,48 méter hosszú és két méter széles, de mindössze 93,5 centiméter magas Ferrari ék alakja annyira futurisztikus, hogy még ma is megakad rajta a szemed. A hátul lévő lyuggatott motorházfedél alá 550 lóerős V12-est álmodtak, amivel a 900 kilogrammos szuperautó három másodperc alatt gyorsul százra, és megfutja a 350 km/órát.

Az autótörténelem jelentős darabjának számító Modulót 2014-ben vásárolta meg James Glickenhaus filmproducer a Pininfarinától, és

úgy döntött, hogy használni is fogja, ezért nemcsak restauráltatta, de menetképes állapotba hozatta, és még forgalomba is helyeztette.

A legutóbb a Comói-tó partján tartott Concorso d’Eleganza szépségversenyére gurult el vele, ahol a hozzá hasonló ritkaságok közül is kitűnt a fantasztikus arányaival.

Glickenhaus, aki saját versenyautót is épített már, hogy nevezze a 24 órás futamra a Nürburgringen, a legutóbb egy monacói eseményre ment el a Ferrarival.

A Modulo pedig egyszer csak lángra kapott, a felújításhoz egyedileg gyártott kipufogórendszer fogott tüzet.

Szerencsére fedélzeti tűzoltó készülékre is gondoltak a restauráláskor, ezért Glickenhaus elejét tudta venni annak, hogy porig égjen a Modulo, aminek a karosszériája sérült meg.

Csak hogy lásd, mennyire más a milliárdosok élete, Glickenhaus

azzal posztolta az esetet, hogy nem nagy ügy, és tovább is hajtott a megégett ritkasággal.

Scuderia Cameron Glickenhaus on Twitter

Continuing up the mountain after the fire

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Az autótörténelem tíz legizgalmasabb Volvója
Budapest legközpontibb terasza úgy újult meg, hogy azonnal a törzshelyed lesz!