Az ötvenes évek Ferrari versenyautói mára elképesztő áron cserélnek gazdát, és nem lehet minden nap használni őket, ezért egy holland rajongó inkább épített egyet magának, a klasszikus formával, de már modern Ferrari-technikával.
A Ferrari legendája az ötvenes évekbeli versenyautókkal kezdődött, és ezek ma már hihetetlen ritkaságnak számítanak, nem is nagyon illenek a mai forgalomba. A márka újabb sportautói persze jóval erősebbek, de már nem olyan izgalmasak, ezért egy holland férfi, Hans Teijgeler úgy döntött, hogy megtervezi és megépíti az olasz barchetták modern változatát.
Az inspirációt az a Ferrari adta, ami néhány éve hihetetlen áron cserélt gazdát:
Az autónak a Minotto nevet adta, és megszólalásig hasonlít egy klasszikus Ferrarira,
pedig csak a formája idézi a múltat, a technikája már naprakész. Az acélból épült vázszerkezetre szénszálas anyagból készültek a karosszériaelemek, a műszerfal számlapjai csak stílusukban hozzák az ötvenes éveket, már elektronikus vezérlésűek.
A barchetta lényege a motorja, egy 6 literes V12-es, 580 lóerős teljesítménnyel.
A motort egy balesetes 612 Scaglietti adta kölcsön, ami még csak 16 ezer kilométert futott, mikor kiszakadt az első futóműve. A tizenkét hengeres erőforrás hátborzongató hangon és elképesztő tempóval repíti a sportkocsit, ami csak 900 kilogrammot nyom.
A Minotto érdekessége, hogy a Ferrari-motorhoz egy BMW-ből származó hatfokozatú kézi váltó és egy Honda Civic hibrid rendszere kapcsolódik.
Az utóbbira azért volt szükség, mert máskülönben Hollandiában még az egyedi építésű autókra is borsos környezetvédelmi adót kellene fizetni. Hans nyolc évet dolgozott az autóján, és a képek láttán úgy tűnik, nagyon megérte.