Már gyerekkorban mindenki megtanulja, hogy a Ferrari színe a piros, és ettől sokan képtelenek elszakadni. A kicsit bevállalósabbak már elgondolkoznak a sárgán is, de csak nagyon kevesen mernek ennél tovább menni, és a britek versenyszínét kérni az olasz sportautóhoz. Ez a Ferrari Roma viszont elképesztően elegáns lett tőle.

Minden az autóversenyzés hajnalára vezethető vissza, amikor nem a főszponzor megjelenése határozta meg az autó színét, hanem a különböző nemzetek jellegzetes árnyalataira festették a versenyautókat. Innen ered a Ferrari pirosa is, a Bugattik gyakran viselték a franciák élénk kékjét, a németek pedig a rideg ezüstöt viselték a futamokon.

Öreg Bentley-k és Le Mans-ban versenyző Jaguarok jellegzetes fényezése volt a British Racing Green, tehát a feketéhez közeli sötétzöld árnyalat.

Ez teszi olyan különlegessé ezt az egészen friss Ferrari Romát, mely ezzel a zölddel és a csokoládészínű bőrkárpittal igazán úri hangulatú sportkupé lett. A Ferrari orrmotoros kupéjának formaterve a 60-as évek világát idézi, ezért több részlet is felfedezhető, mely a híres 250 GTO-ra emlékeztet.

Szépen kiegészítik a látványt a hegyes cápaorrán lévő vékony LED-es fényszórók és a modern karbonelemek, valamint a négy kipufogócső, amit méretes hátsó diffúzor vesz körbe. A múlt és a jelen keveredik a kétszínű bőrrel kárpitozott utastérben is, ahol a nyolcfokozatú automata váltó kialakítása a régi nyitott kulisszás kézi váltókat idézi.

Óracsoportja szabadon konfigurálható digitális kijelző, de az utas előtt is van egy kisebb képernyő, melyen a sebesség és a fordulatszám jelenik meg. Bajuszkapcsolók továbbra sincsenek a háromküllős sportkormány mögött, de a kapcsolók helyett érintőgombok vannak, kivéve a Manettino módválasztót.

3,9 literes, biturbó V8-asa 620 lóerőt ad le 5750-től egészen 7500-as fordulatig, és 761 Nm nyomatéka van a 3000 és 5750 közötti tartományban.

Itt még nem érnek véget a szédítő számok, mert 3,4 másodperc alatt gyorsul 100-as tempóra és 320 km/óra a végsebessége. Aktív hátsó szárnya 250-es tempónál 95 kg leszorítóerőt termel. Mindezt úgy, hogy a Roma számít a Ferrari belépőmodelljének.

Ez is érdekelhet:

Nem láttuk jönni az új Ferrarit, itt a Portofino

Sokkal komolyabb lett a maranellóiak új belépőmodellje.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!

A mesterséges intelligenciával az otthoni wifid is megtáltosodik

Magyarország ásványvíz-forrásai túracélpontnak is tökéletesek

További cikkeink a témában