A közúti szupersportautók és a csak zárt pályán használható prototípusok közt jelent átmenetet az SF90 még kiélezettebb XX változata, amit egyszerre Stradale és Spider változatban is leleplezett a Ferrari.
Ha ismered a Ferrari szupersportautóit, akkor jól tudod, hogy az XX azokat a csak zárt pályán használható prototípusokat jelenti, amelyeket korábban az Enzo, az 599 és a LaFerrari alapjára építettek. Az SF90-ből készült limitált szériával más utat választott a Ferrari, hiszen ezek hasonlóan extrém pályagépek, de közúton is használhatók.
Az SF90 XX ezzel átmenetet teremt a szériamodelleknél sportosabb változatok, mint a 488 Pista és a 812 Competizione, valamint a közúton nem használható prototípusok, mint az FXX és FXX-K között. A Stradale mellett rögtön a nyitható tetős Spider is bemutatkozott, a limitált szériás modellekből 799 és 599 példányt fognak gyártani.
Az eddig ismert SF90 plug-in hibrid rendszere egy négyliteres biturbó V8-as benzinmotorból és három elektromotorból állt, 1000 lóerős kombinált teljesítménnyel. Az XX-nél a nyolchengerest 780-ról 797 lóerősre izmosították,
az elektromotorok 220 helyett összesen 233 lóerőt adnak le, ezzel akár 25 kilométert is mehet az autó hangtalanul.
Az első kerekeknél lévő két elektromotorral, valamint a V8-as és a nyolcfokozatú duplakuplungos váltó között lévő harmadikkal együtt a kombinált teljesítmény 1030 lóerőre nőtt az SF90 XX-ben. A legújabb Ferrarinak ezzel 2,3 másodperc is elég, hogy százra gyorsuljon, 6,5 alatt (a Spider 6,7 alatt) a kétszázat is eléri, a végsebesség azonban 340 helyett 320 km/óra.
A magyarázat a pályára termett aerodinamikában rejlik, ami 530 kilogramm leszorítóerőt termel 250 km/óránál,
kétszeresét az eddigi SF90-ének. Rég nem láttunk Ferrarin így megtámasztott hátsó szárnyat, és szintén látványos különbség, hogy a klasszikusan ferraris hátsó lámpák futurisztikus fénycsíknak adták át a helyüket.
Belül az XX program korábbi modelljeihez és a versenyautókhoz hasonló a hangulat, de megvan benne az utcai Ferrarik kényelme is. A vezető környezetét leegyszerűsítették, alcantarát és szénszálas anyagokat használtak, a szintén karbonvázas kagylóüléseknek pedig a látszattal ellentétben még a háttámlájuk is állítható.
A Manettinót nemcsak elektromos eDrive, hanem Hybrid, Performance és Qualifying módba is lehet állítani, az utóbbi Extra Boost funkciója rövid időre garantálja a hajtáslánc teljes erejét, ami 0,25 másodperccel javítja a fioranói köridőt, bár azt, hogy rekordidőt megy-e az SF90 XX a Ferrari saját referenciapályáján, még nem árulták el.
Ez is érdekelhet: