Mondhatjuk, hogy cseppet sem öregedett az újkori 500-as formája, amit húsz évvel ezelőtt a genfi autószalonon mutattak be, és ez a Trepiuno koncepció ihlette a Fiat kisautójának legújabb különkiadását.

2004. március 4-én a genfi autószalonon mutatta be a Fiat a Trepiuno tanulmányautót, amelynek bájos formája az eredeti, 1957-es 500-ast elevenítette fel. A 3,3 méter hosszú koncepció akkora sikert aratott, hogy a Fiatnál azonnal elkezdtek dolgozni a nagyobb, 3,55 méteres sorozatgyártású változaton, és három évvel később megérkezett a modern 500-as, ami a mai napig gyártásban van.

Húsz évvel később a Fiat most 500 Tributo Trepiuno néven mutatott be egy limitált szériás különkiadást,

amivel az eredeti koncepció előtt tiszteleg. Az 500-as karosszériáját, amennyire csak lehetett, a tanulmányéhoz tették hasonlóvá, erre utal a fehér színe, az egyedi könnyűfém kerekek, a klasszikus kék Fiat-emblémák és a pirosra festett hátsó lámpák.

Annak idején a Trepiuno dizájnja a Fiat formatervező stúdiójában készült, amelyet akkor Roberto Giolito vezetett,

ő pedig most a Stellantis Heritage részleg igazgatója, amely a limitált széria építéséért felel. A Tributo Trepiuno belső terében mindent kéttónusú bőrrel borítottak, a műszerfalat pedig Giolito eredeti skicceivel díszítették.

Minden egyes példányt a Heritage által kibocsátott, az eredetiségét igazoló tanúsítvánnyal adnak el, ezért az 500 Tributo Trepiuno igazi gyűjtői sorozat lesz. A dizájn sikerét mutatja, hogy 2007 óta még mindig gyártásban van az eredeti 500-as, de a Fiat azt is megmutatta, hogy újra tudja alkotni a formát, ezt az 500-as új, elektromos hajtású generációja bizonyítja.

Milliomosok

1975-ig készült a Dante Giacosa által tervezett eredeti Fiat 500, ami autóba ültette az olaszokat, és amiből ez alatt az idő alatt négymilliót adtak el. A modern utódját már csaknem annyi ideje gyártják, mint az ősét, és eddig több mint 3,2 millió példánya kelt el, a 2,5 milliomodik 2021-ben készült el a Fiat lengyelországi üzemében.

A Fiat a 2020-ban bemutatott új, immár csakis elektromos 500-assal mutatta meg, hogy újra tudja alkotni az eredeti formát

Három plusz egy

A Trepiuno jelentése olaszul három plusz egy, amivel az aprócska tanulmányautó négyüléses utasterére utaltak, a vezető mögött szűkösebb férőhellyel, akárcsak a Toyota iQ-ban. A Fiat később hivatalosan is felvette a kínálatába ezt a nevet az új 500-as 3+1 változatával, a plusz egy itt a hátrafelé nyíló hátsó ajtóra utal.

Ez is érdekelhet:

Elektromos városi szabadidő-autóként tér vissza a 600-as Fiat

Olasz stílussal és hatszáz kilométeres városi hatótávval hódít a Fiat 600e.

Az olaszok stílusos népautója volt az első Fiat 600

Az új Fiat 600 bemutatója alkalmából elmeséljük az első 600-as történetét.

Sokkal inkább cuki, mint autó a Fiat Topolino

Ez itt a legaranyosabb elektromos mopedautó.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hatalmas, hétszemélyes elektromos jövőkép – BYD Tang-teszt

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés