Megfizethető árú, könnyen karbantartható és üzembiztos autónak tervezték az első Fiat Pandát, melynek összkerekes változata nemcsak aranyos, de remek alap veterán különlegességnek is.

Még mindig felfedezhetőek az utakon az 1980-ban megjelent Fiat Pandák, amelyeknek 4x4-es változataiból szintén sok futkos például a népszerű olasz síparadicsomok körül. Ezek az autók mára veteránná értek, mégis többeknek egyszerű és hatékony használati tárgy, mely a négy hajtott kerekével és kis méretével sok szempontból praktikus autó.

Néhány éve azonban a Porsche 911-eshez hasonlóan a Panda 4x4-esek is előszeretettel újulnak meg, de nemcsak gyári állapotra, hanem népszerű alap restomod projektekhez is. Ilyenkor a makulátlan restaurálás mellett egy kis pluszt is kapnak.

Zöld karosszériája alatt fehér kerekek virítanak, rajta pedig nyolcvanas éveket idéző színvilágú dekorcsík, de még a Fiat logó öt vonalát is ehhez igazították. Az igazi meglepetés azonban a beltér.

Két nyitható napfényteteje alatt nemcsak az ülések kaptak színes kárpitozást, hanem az ajtók és a kalaptartó is, ami igazán vidám térré varázsolja a Panda belsejét. Korabeli rádióval és hibátlan részletekkel élvezhető darabkája a múltnak.

965 köbcentis motorja nagyjából 50 lóerős, összkerékhajtása pedig az osztrák Steyr-Puchtól érkezett, de ez éppen elég ahhoz felvigye a síléceket a pálya bejáratához.

Végtelenül egyszerű formája Giorgetto Giugiaro műve, az autó műszaki alapjaiért pedig Aldo Mantovani volt felelős. 2003-ig maradt gyártásban, és közel 4,5 millió darab készült belőle.

Ez is érdekelhet:

50 éves az egérkamion – a Fiat 126-sztori

Stílusos olasz miniből a keleti blokk népautója lett a Kispolszki.

Indiana Jones ihlette ezt a terepjáró Fiat Pandát

Mennénk vele felkutatni a Szent Grált.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A kutya az ember legjobb barátja, de miért és mióta? És miért ne lehetne a tiéd is?

Vezettük az új BMW X2-t, ami erősebb, látványosabb, mint volt

Csodálatosak a jégen táncoló öreg Lamborghinik

További cikkeink a témában