Henry Ford II idő előtt került a vállalat élére, de nagyon jól látta, hogy nagy rá a kabát, ezért a megfelelő gárdával virágoztatta fel újra a Fordot. Ez az egyedileg készült Ford Escort RS2000 volt az ő autója, amikor éppen az európai részleget szedte rendbe.

1943 májusában még javában zajlott a második világháború. Ebben az időszakban adott utasítást Hitler az oroszországi Kurszk melletti terület megtámadására, a kurszki csatában nagy lendülettel meg is indultak a németek, de végül a szovjetek jókor kezdtek masszív ellentámadásba, ezért fordult a kocka. Eközben a világ másik felén, a Michigan állambeli Grosse Pointe Shoresban Edsel Ford elveszítette a csatát a rákkal szemben. Mivel legidősebb fia, Henry Ford II a haditengerészetnél szolgált, ezért az öreg és beteg, sokak szerint már túlzottan is gyanakvó, nem beszámítható Henry Ford lett a vállalat vezetője.

Nehéz helyzetbe került a Ford a második világháború végére, Franklin D. Roosevelt elnök kormánya még az állami felvásárlást is fontolgatta, hogy bevonja a gyárakat a haditermelésbe.

1943 júliusában Henry Ford II leszerelt a haditengerészetnél és pozíciót kapott a vállalat vezetésében, de nem volt könnyű dolga, hiszen a Ford európai gyárai a háború alatt hatalmas károkat szenvedtek az amerikai értékesítési számok pedig hervasztóak voltak. Az öreg Henry Ford unokája komoly változtatásokat végzett a legfelsőbb vezetőknél, nagyapja belső körének nagy részét eltávolította a vállalatból, elismerve saját tapasztalatlanságát és megfelelő szakemberekkel, törekvő és kreatív fiatalokkal vette magát körül.

Két évvel később már Henry Ford II lett a Ford Motor Company elnök-vezérigazgatója, 1956-ban pedig tőzsdére vitte a vállalatot. A hatvanas években már megerősödött a Ford, még a Ferrari felvásárlása is felmerült, de végül Carroll Shelby-vel megépítették a GT40-est és elkezdték uralni Le Mans-t. Gyakran csak Hank the Deuce néven emlegették a nagyfőnököt, akinek irányítása alatt mutatta be a Ford a Mustang és a Thunderbird modelleket. Az évtized végére egyetlen európai Fordba integrálta a korábban egymással versengő brit és német leányvállalatokat, a hetvenes évekre pedig új gyárakat nyitottak Saarlouisban és Valenciában.

Sikeres újságírói karrier után egy stabilabb munkát keresett Walter Hayes, aki 1962 januárjában csatlakozott a brit Fordhoz. Már ebben az időszakban szoros barátságot kötött Henry Ford II-vel, aki az egységes európai Ford alapításakor az igazgatótanácsba is beválasztotta Hayest. Ennek kapcsán a Deuce egyre többet tartózkodott Angliában, egy birtokot is vásárolt Buckinghamshire-ben.

Egyre többet kellett utaznia a munka miatt, ezért egy idő után Henry Ford II már nem elégedett meg a helyi márkakereskedők által biztosított autókkal vagy a sofőrös megoldásokkal, hanem megkérte Walter Hayes-t, hogy adjon neki valami különlegeset és szokatlant. Ezt az automata váltós, barna színű Ford Escort RS2000-at készítették. Ebben a kombinációban kizárólag neki készült ilyen autó.

Nem volt ellenére a kézi váltó, de a biztonság kedvéért inkább építettek egy automata RS2000-et a Deucénak.

Ellentétben az első generációval, a második Escortot már nem a brit Ford, hanem az összevont európai részleg fejlesztette Brenda projektnév alatt. Ez azonban nem jelenti azt, hogy merőben új autót alkottak volna, mert a legtöbb mechanikai elem és a padlólemez is egyezik az első Ford Escorttal. Miközben a kortárs autók már tekercsrugósak voltak, az Escort továbbra is maradt a laprugós felfüggesztésnél, de sok kritika érte a helykínálat miatt is. Henry Ford II-nek természetesen olyan gépet raktak össze, hogy a lehető legkevésbé érezze meg az autó hátrányait, ezért az RS2000 csúcsváltozat lett az egyedi modell alapja.

Négyküllős alufelniken gurul, a karosszériát bronzbarna metálra fényezték, az utastérben pedig bézs bőrkárpit feszül a sportüléseken és az ajtókon, de még a szőnyegezés is világos a kétajtós Escortban. Árulkodó sárvédők 2.0 felirata, de a sportos matricák helyett egy belsővel harmonizáló csík fut végig az autón. Az RS2000 menetkészen nagyjából 1 tonnás, ezért vígan vitte 110 lóerős és 160 Nm nyomatékú Pinto négyhengeres. Ford a különleges autót 1976. június 8-án vette használatba NUF 617P rendszámmal.

Termetes volt és amerikai, de jó vezetőként pontosan tudta, hogyan is kell az emberekkel bánni, ezért a pletykák szerint tökéletesen be tudott illeszkedni a brit társadalom felső rétegébe is. A vidéki birtokról gyakran járt ki az automata váltós Ford Escort RS2000-rel Turville Heath-be, hogy újságokat vegyen vagy igyon egy kávét, de gyakran fordult az autó jellegzetes, dupla kereklámpás poliuretán orra a Bull and Butcher felé, ahol sörözött. A legtöbben szerénynek, udvariasnak és kedvesnek írták le Henry Ford II-t.

Két év után adták tovább az autót, de mindig vele együtt vándorolt a története is, ezért nagy becsben tartották. Átfogó restaurálás után most, valamivel több mint 44 ezer mérfölddel az órájában tökéletes állapotban van, épp olyan, ahogyan Henry Ford II is átvette 1976-ban.

Ez is érdekelhet:

45 év után is őrülten szexi az Ágyúgolyó futam fekete Lamborghinije

Adrienne Barbeau és Tara Buckman az 1981 óta nem látták a Lamborghini Countach-t, ami igazán híressé tette őket.

Rossz helyen és rossz időben – Maserati Quattroporte II

Maserati Quattroporténak hívják, mégsem ismeri senki az olaszok Citroën SM alapú luxuslimuzinját.

Így halt ki a Wankel-motoros Citroën

Itt egy újabb őrült francia autó!

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
32% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
68% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Miért gondolunk máshogy a férfiak szexuális örömszerző eszközeire?
Hirdetés