Norvégiában az újonnan eladott autók közül ötből négy elektromos hajtású, az 5,5 milliós országban használnak a legnagyobb arányban villanyautókat. Innen nézve nem meglepő, hogy a vásárlók könyörögtek az amerikai Ford F-150 Lightningért.

Amerikában már évek óta tarol a platósok kategóriájában a Ford F-150, és ez nincs másképpen az elektromos változat esetében sem. Az F-150 Lightning híre eljutott Norvégiába is, ahol a helyi importőr ajtaján sorra kopogtattak a potenciális vásárlók.

Per Gunnar Ber, a Ford Norvégia ügyvezető igazgatója huszonöt éves pályafutása alatt nem látott még ekkora érdeklődést.

Érthető a fokozott érdeklődés egy olyan piacról, ahol az eladott autók nyolcvan százaléka elektromos hajtású és az időjárási adottságok miatt népszerű választás az összkerékhajtású verzió. Az európai gyártók kínálatában egyelőre nincs megoldás azok számára, akik egy platós praktikumát kihasználva, de helyi emissziótól mentesen közlekednének.

Ezzel szemben Amerikában egyre nagyobb a kínálat elektromos pickupokból, mert a Ford F-150 Lightning mellett ott a Chevrolet Silverado EV vagy éppen a frissen megjelent Ram 1500 REV, de a Rivian R1T és a GMC Hummer EV közül is lehet választani. Az F-150-es akár áramforrásként is bevethető, így egy egész háztartást képes ellátni energiával vagy akár kisebb szerszámokat is csatlakoztatni lehet a plató konnektorához.

Mivel az orrában nincs egy hatalmas Cummins dízelmotor vagy nyolchengeres benzines, ezért 400 literes rakteret alakítottak ki, ami akkor is rendelkezésre áll, ha a plató foglalt vagy takaró hiányában megáznának a csomagok.

Több mint 5,8 méteres hosszával szinte kilóg Norvégiából, de az F-150 Lightning limitált példányszámban és egyetlen színben elérhető lesz.

Óvatosan vezeti be a Ford az elektromos F-150-est az európai piacra, első körben pontosan oda céloznak, ahol már szemmel látható igény van az autóra. Kizárólag egyetlen változatot forgalmaznak majd, a duplakabinos Lariat Launch Edition-t, melyet csak kék fényezésű alumínium karosszériával lehet majd választani, az autókat pedig várhatóan 2024-ben szállítják.

Tengelyenként egy villanymotor hajtja a Ford F-150 Lightningot, melynek maximális teljesítménye 458 lóerő, nyomatéka pedig 1050 Nm. A 98 kWh-s lítiumion akkumulátorral szerelt háromtonnás pickup kevesebb mint 5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre.

150 kW-os gyorstöltővel az F-150 Lightning 15-ről 80 százalékra 39 perc alatt töltődik fel.

Norvégiában nem okoz különösebb gondot a töltés, hiszen az infrastruktúra több mint húszezer töltővel és hatezer gyorstöltővel felkészült az elektromos autókra. Ezeket meg lehet keresni akár a 15,5 colos központi érintőképernyőn. Annyi tehát egészen biztos, hogy a norvégok kaphatnak Ford F-150 Lightningot, de az még kérdéses, hogy később bevezetik-e a típust Európában.

Ez is érdekelhet:

A Ford az elektromos pick-upjával készül letarolni az amerikai piacot

A Tesla Cybertruck még sehol, de az F-150 Lightning mindjárt gyártásba kerül.

Akár 800 kilométert is megy egy töltéssel a Ram elektromos pickupja

Amerikában egyre szaporodnak a gigantikus méretű elektromos platósok.

A Shelby Mustang motorját kapta meg a Ford F-150 Raptor R

Ha a biturbó V6-os Raptor nem lett volna elég, itt a Ford eddigi legextrémebb pick-upja.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli
Hirdetés