Ford Focus van, volt és lesz, ellentétben mondjuk a Mondeóval. Életciklusának felénél nem túl látványos külső és jelentős belső frissítéssel érkezik a 2022-es verzió.
A Ford Focus maga egy intézmény. Az nem létezik, hogy valakinek a családjában, ismerősi körében, vagy a saját garázsában ne fordult volna meg valaha egy Ford Focus. Ha mégis lenne ilyen, akkor gyorsan pótolja. Ford Focust vezetni mindig is jó volt, és reméljük, egy jó darabig az is marad. Talán az első generáció égett bele legtöbbünk retinájába, mert akkor a New Edge dizájnnal nagyot akart gurítani a Ford európai részlege, hogy az Escortot sikeres világmodellel váltsa le. Bejött. 1999-ben európai év autója lett az első generációból, Amerikában és Ausztráliában is szinten az utolsó csavarig megegyező Focusokat forgalmazták.
Húsznál több év is eltelt azóta, de az autórajongóknak még mindig könnybe lábad a szeme, ha Ford Focusról van szó.
A Ford Focus aktuális változata és a kompakt kategória nincs könnyű helyzetben. 2022-ben ha valami nem félig-meddig elektromos vagy terepjáró, akkor az nem is kell senkinek. Pedig egyesével kéne odamenni és felrázni minden potenciális autóvásárlót, hogy a kompakt kategóriában is vannak még jó autók, és az egyik legjobb közülük a Ford Focus.
Az idei modellév enyhe külső változásai nem jelentősek, a hűtőrács és a fényszóró terén kell keresni a különbségeket, és a hátsó lámpákon.
Bármilyen szögből is nézzük, karakteres, határozott kiállású az új Focus, amire jó ránézni.
Némiképp egyszerűsítették a modellkínálatot: Titanium, ST-Line és Active kivitel lesz ezentúl, a Vignale opciós csomagként képviseli a luxust. Az Active azoknak szól, akik az offroad-kompakt kérdésben a kompakthoz húznak, de igénylik az enyhe hasmagasság-emelésből származó magabiztosságot, vagy csak imádnak fekvőrendőrön lendületből átmenni.
Frissítések az égből, nagyobb középkonzol, új automata
A SYNC 4 az új hívószó, amit nem muszáj megjegyezni, de jó tudni, hogy ettől vált okosabbá az új Focus. A 13,2 colos, laptopméretű érintőképernyő lelkét új szoftver adja, ami felhőalapú frissítést tesz lehetővé, a navigációs és forgalmi adatokat képes online frissíteni, de ennél is fontosabb, hogy az Apple CarPlay és az Android Auto vezeték nélkül is működik, amit könnyebb szeretni, mint a gyári navi csodáit. Rossz hír azoknak, akik nem szeretik az autót a központi kijelzőről érintőképernyővel vezérelni, mert a Focusban arról megy minden. Viszont szakítva az összes létező autóipari hagyománnyal, a Focusban logikusan működő menüt, gyors grafikát, és állandóan elérhető fűtésállítást kapunk. Ez szívmelengető információ, még ha a valós gombok számát radikálisan csökkentették is.
A motorváltozatok száma korlátos, ami sajnálatos hír. Nem állítom, hogy az egyliteres motor (a 155 lóerős benzinest vezettük, 7 fokozatú automatával) valóságos erőgép lenne, az előzések néha izzadságszagúan sikerülnek, de
a hétköznapi jövés-menés, lendületből autózás, élvezetes kanyarkombinálás szépen megy vele.
A motort 48 voltos hibridrendszer segíti, ami arra tökéletesen megfelel, hogy a start-stop rendszer észrevétlenül rántsa újra a motort. A takarékos autózás pártján állóknak még mindig kínál dízel Focust a Ford, 115 lóerővel, 1,5-ös csomagolásban.
És akkor plug-in hibrid meg elektromos nincs, és nem is lesz?
Nincs, és nem is lesz. A jelenlegi karosszériaváltozat csak erős kompromisszumok árán tudna nagyobb akkumulátort és hibridrendszert elnyelni, ezért a Ford ebből a Focusból nem kínál se plug-in hibridet, se teljesen elektromos verziót. Viszont van Focus ST 2,3-as motorral és 280 lóerővel, arra részünkről nagyobb a nyitottság.
Ez is érdekelhet: