Mindig a sportosabban vezethető kompaktok közé tartozott, amit csak tovább erősített a két erősebb változat. A negyedik generáció ugyan elvesztette az RS csúcsmodellt, de az ST-ből most megérkezett a versenypályán ügyesebb kivitel.

Már a legelső Ford Focus RS is kategóriájának egyik legjobb autója volt, majd jött az öthengeres turbómotorral szerelt, kiszélesített gép, utána pedig a harmadik RS húzott nagyot 350 lóerővel és drift módos összkerékhajtással.

Ezeket mind aligha pótolja a Focus ST Track Pack, de talán az egyik utolsó esély igazi hot hatch-et zsákmányolni.

Aki nem csak a hétköznapokban élvezné a Focus ST erejét, hanem a hétvégi pályanapokon is szereti kiengedni a gőzt és küzdeni az egyre jobb köridőkért, az értékelni fogja a Track Pack kiegészítőit.

Motorja változatlanul a 2,3 literes, EcoBoost turbós, négyhengeres benzinmotor 280 lóerővel és 420 Nm nyomatékkal. Ezzel 5,7 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 250 km/óra a végsebessége.

Sokkal lényegesebb a Track Packban azonban a vezethetőséget javító kiegészítők sora. Mechanikus önzáró differenciálművet továbbra sem kínálnak az ST-hez, de állításuk szerint az elektronikusan vezérelt kuplungokkal szétosztott nyomatéknak jobb a reakcióideje.

19 colos felnijein Pirelli P Zero Corsa gumik feszülnek, mögöttük pedig 10%-kal nagyobb fékek vannak, a 363 mm-es tárcsákat 4 dugattyús Brembo nyergek szorongatják. Állítható futóművét a KW Automotive szállítja, mellyel nem csak a finomhangolás könnyebb, de 50%-kal feszesebb a lengéscsillapító és 10 mm-rel csökken a hasmagasság is.

Akad rajta néhány optikai változtatás is, bizonyos elemeket feketére fényeznek, de ez aligha érdekes annak, aki valóban kihasználja a Focus ST Track Pack valódi jóságait.

Ez is érdekelhet:

Új arcot kapott, és belül is megújult a Ford Focus

A kínálatban marad a 280 lóerős ST is!

A világautó, ami elindított egy korszakot – a Ford Mondeo-sztori

Harminc éve jelent meg az első Mondeo, ami új lendületet adott a Fordnak – és a középkategóriának is.

Két hengerrel is jó az új Ford Focus – 1.0 EcoBoost-teszt

A friss Focustól élvezetes vezethetőséget vártunk 2018-as technikai színvonalon. Vajon megadja ezt egyliteres, háromhengeres motorral?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A mesterséges intelligenciával az otthoni wifid is megtáltosodik

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Norris szerint senki sem ért egyet a szabállyal, ami miatt Verstappen nyerhetett a 17. helyről rajtolva

További cikkeink a témában
Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!
Hirdetés