Mindig a sportosabban vezethető kompaktok közé tartozott, amit csak tovább erősített a két erősebb változat. A negyedik generáció ugyan elvesztette az RS csúcsmodellt, de az ST-ből most megérkezett a versenypályán ügyesebb kivitel.

Már a legelső Ford Focus RS is kategóriájának egyik legjobb autója volt, majd jött az öthengeres turbómotorral szerelt, kiszélesített gép, utána pedig a harmadik RS húzott nagyot 350 lóerővel és drift módos összkerékhajtással.

Ezeket mind aligha pótolja a Focus ST Track Pack, de talán az egyik utolsó esély igazi hot hatch-et zsákmányolni.

Aki nem csak a hétköznapokban élvezné a Focus ST erejét, hanem a hétvégi pályanapokon is szereti kiengedni a gőzt és küzdeni az egyre jobb köridőkért, az értékelni fogja a Track Pack kiegészítőit.

Motorja változatlanul a 2,3 literes, EcoBoost turbós, négyhengeres benzinmotor 280 lóerővel és 420 Nm nyomatékkal. Ezzel 5,7 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 250 km/óra a végsebessége.

Sokkal lényegesebb a Track Packban azonban a vezethetőséget javító kiegészítők sora. Mechanikus önzáró differenciálművet továbbra sem kínálnak az ST-hez, de állításuk szerint az elektronikusan vezérelt kuplungokkal szétosztott nyomatéknak jobb a reakcióideje.

19 colos felnijein Pirelli P Zero Corsa gumik feszülnek, mögöttük pedig 10%-kal nagyobb fékek vannak, a 363 mm-es tárcsákat 4 dugattyús Brembo nyergek szorongatják. Állítható futóművét a KW Automotive szállítja, mellyel nem csak a finomhangolás könnyebb, de 50%-kal feszesebb a lengéscsillapító és 10 mm-rel csökken a hasmagasság is.

Akad rajta néhány optikai változtatás is, bizonyos elemeket feketére fényeznek, de ez aligha érdekes annak, aki valóban kihasználja a Focus ST Track Pack valódi jóságait.

Ez is érdekelhet:

Új arcot kapott, és belül is megújult a Ford Focus

A kínálatban marad a 280 lóerős ST is!

A világautó, ami elindított egy korszakot – a Ford Mondeo-sztori

Harminc éve jelent meg az első Mondeo, ami új lendületet adott a Fordnak – és a középkategóriának is.

Két hengerrel is jó az új Ford Focus – 1.0 EcoBoost-teszt

A friss Focustól élvezetes vezethetőséget vártunk 2018-as technikai színvonalon. Vajon megadja ezt egyliteres, háromhengeres motorral?

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

A Xiaomival könnyebb az ünnepi készülődés

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
32% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
68% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Bonjour, Budapest! Francia pikniket tartottunk a Renault 4 E-Tech electric-ben
Hirdetés