A Fordnál elszánták magukat, hogy a benzinkorszak alkonyán még egyszer, talán utoljára teljesen új Mustangot fejlesztenek, amit minden eddiginél izmosabb V8-as motorral és modernebb belsővel dobnak piacra.

A Mustang rajongóinak elég nagy meglepetés volt, hogy az elektromos Mach-E is megkapta a vágtázó paripás emblémát, de ez nem jelentette azt, hogy a Ford elfelejtette volna a nagy hagyományokkal rendelkező sportautóját. Sőt, teljesen új modellt fejlesztett, és bár a benzines autóknak egyre inkább leáldozóban van, az eddigi legerősebb V8-as szívómotorjával, mindenféle villamosítás nélkül mutatkozott be a vadonatúj Mustang.

Az ikonikus sportautó hetedik generációját első pillantásra Mustangnak ismerheted fel,

de azért rengeteget változott a dizájn. A jellegzetes alakját megtartotta, de a formája sokkal sarkosabb lett, amivel nemcsak a közvetlen elődjére, de a hetvenes évekbeli ősére is utal. A szigorú arca, ha lehet, még dögösebb lett, és megtaláljuk rajta a hagyományos hármas osztású hátsó lámpákat is, amelyek az új fényszórókat is ihlették.

A Mustang továbbra is kétféle motorral készül. A belépőt a megújult 2,3 literes, négyhengeres Ecoboost jelenti, aminek a teljesítményét nem árulták el, és annyira nem is érdekelhet, hiszen

megmaradt az 5 literes V8-as szívómotor, minden eddiginél nagyobb teljesítménnyel.

A Ford legalább 480 lóerőről beszél, de később lesz egy 500 lóerős változata is, a kézi sebességváltója pedig a GT350-ből és a Mach 1-ből lehet ismerős.

A hatsebességes manuális helyett továbbra is opció a tízfokozatú automata váltó, és elérhető a Performance Pack, amely szélesebb hátsó kerekeket, Torsen önzáró differenciálművet, nagyobb tárcsás Brembo fékeket, akár adaptív lengéscsillapítást, aktív kipufogórendszert és Recaro üléseket is tartalmazhat.

A Mustang érdekes újdonsága, hogy a motort a távirányítóról nemcsak beindítani, hanem túráztatni is lehet.

A vágtázó paripás kormánykerék mögött a műszerfal is teljesen megújult, sok más autóhoz hasonlóan itt is átvette az uralmat a dupla képernyő. A számlapokat 12,4 colos kijelző mutatja, minden mást pedig a közös üveglap alá került 13,2 colos érintőképernyőről lehet kezelni. Az opciók közt ott a Bang & Olufsen hifi, és

a Ford a vásárlók kérését meghallgatva a tetőre is szerelt USB csatlakozót a GoPro kamera számára.

A Mustang továbbra is egy mindennapi használatra alkalmas sportautónak ígérkezik, ezért a vezetőt számtalan modern asszisztens segíti. A kabrió továbbra is elérhető, a kínálatban tízféle szín közül lehet választani, ezek közt a Yellow Splash és a képeken látható Vapor Blue az újdonság, a kerekek legalább 17, de akár 20 colosak is lehetnek.

Mi mást mondhatnánk a végére: alig várjuk, hogy kipróbáljuk az új Mustangot!

Ez is érdekelhet:

Sorozatban hetedik éve a Mustang a világ legnépszerűbb sportautója

Nem adtak el többet más sportautóból, mint a Mustangból.

Egy V8-as Mustang kabrió remek módja a búcsúnak a benzinkorszaktól

Ford Mustang California Special: életérzés és technika tökéletes harmóniája, csodálatos szerkezet, jelképe annak az érának, amitől lassan búcsúzunk.

Ennél több nyomaték Ford személyautóban még nem volt

Rettenetesen gyors elektromos családi autó a Fordtól.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
33% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
67% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet
Hirdetés