A Fordnál elszánták magukat, hogy a benzinkorszak alkonyán még egyszer, talán utoljára teljesen új Mustangot fejlesztenek, amit minden eddiginél izmosabb V8-as motorral és modernebb belsővel dobnak piacra.

A Mustang rajongóinak elég nagy meglepetés volt, hogy az elektromos Mach-E is megkapta a vágtázó paripás emblémát, de ez nem jelentette azt, hogy a Ford elfelejtette volna a nagy hagyományokkal rendelkező sportautóját. Sőt, teljesen új modellt fejlesztett, és bár a benzines autóknak egyre inkább leáldozóban van, az eddigi legerősebb V8-as szívómotorjával, mindenféle villamosítás nélkül mutatkozott be a vadonatúj Mustang.

Az ikonikus sportautó hetedik generációját első pillantásra Mustangnak ismerheted fel,

de azért rengeteget változott a dizájn. A jellegzetes alakját megtartotta, de a formája sokkal sarkosabb lett, amivel nemcsak a közvetlen elődjére, de a hetvenes évekbeli ősére is utal. A szigorú arca, ha lehet, még dögösebb lett, és megtaláljuk rajta a hagyományos hármas osztású hátsó lámpákat is, amelyek az új fényszórókat is ihlették.

A Mustang továbbra is kétféle motorral készül. A belépőt a megújult 2,3 literes, négyhengeres Ecoboost jelenti, aminek a teljesítményét nem árulták el, és annyira nem is érdekelhet, hiszen

megmaradt az 5 literes V8-as szívómotor, minden eddiginél nagyobb teljesítménnyel.

A Ford legalább 480 lóerőről beszél, de később lesz egy 500 lóerős változata is, a kézi sebességváltója pedig a GT350-ből és a Mach 1-ből lehet ismerős.

A hatsebességes manuális helyett továbbra is opció a tízfokozatú automata váltó, és elérhető a Performance Pack, amely szélesebb hátsó kerekeket, Torsen önzáró differenciálművet, nagyobb tárcsás Brembo fékeket, akár adaptív lengéscsillapítást, aktív kipufogórendszert és Recaro üléseket is tartalmazhat.

A Mustang érdekes újdonsága, hogy a motort a távirányítóról nemcsak beindítani, hanem túráztatni is lehet.

A vágtázó paripás kormánykerék mögött a műszerfal is teljesen megújult, sok más autóhoz hasonlóan itt is átvette az uralmat a dupla képernyő. A számlapokat 12,4 colos kijelző mutatja, minden mást pedig a közös üveglap alá került 13,2 colos érintőképernyőről lehet kezelni. Az opciók közt ott a Bang & Olufsen hifi, és

a Ford a vásárlók kérését meghallgatva a tetőre is szerelt USB csatlakozót a GoPro kamera számára.

A Mustang továbbra is egy mindennapi használatra alkalmas sportautónak ígérkezik, ezért a vezetőt számtalan modern asszisztens segíti. A kabrió továbbra is elérhető, a kínálatban tízféle szín közül lehet választani, ezek közt a Yellow Splash és a képeken látható Vapor Blue az újdonság, a kerekek legalább 17, de akár 20 colosak is lehetnek.

Mi mást mondhatnánk a végére: alig várjuk, hogy kipróbáljuk az új Mustangot!

Ez is érdekelhet:

Sorozatban hetedik éve a Mustang a világ legnépszerűbb sportautója

Nem adtak el többet más sportautóból, mint a Mustangból.

Egy V8-as Mustang kabrió remek módja a búcsúnak a benzinkorszaktól

Ford Mustang California Special: életérzés és technika tökéletes harmóniája, csodálatos szerkezet, jelképe annak az érának, amitől lassan búcsúzunk.

Ennél több nyomaték Ford személyautóban még nem volt

Rettenetesen gyors elektromos családi autó a Fordtól.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ilyen az, ha az Alpine izgalmas elektromos autót alkot

„A Red Bullnál most eléggé mérgező a környezet”

Tényként állítják, hogy a Haas leigazolt egy pilótát Hülkenberg helyére

További cikkeink a témában