Nem egészen így szokták felújítani a ’68-as Mustangot, az olasz Carlo Borromeo ugyanis egy igazi sivatagi terepjárót épített belőle, megemelt futóművel és a tető helyére szerelt bukókerettel, de a V8-ast megtartotta.
Carlo Borromeo fejében már 2008-ban megfogalmazódott az off-road stílusban épített Mustang ötlete, amikor az amerikai utakat járta a saját veterán Mustangjával. A milánói dizájnstúdiója, a BorromeodeSilva időközben olyan manufaktúráknak dolgozott, mint a Lancia Deltát modernizáló Automobili Amos, vagy a Porsche 928-as átépítő Nardone, most pedig elkészült az off-road Mustanggal, amiről mindig álmodott.
A neve a telivér rövidítéséből született, és hát, nem egészen így képzeltünk el egy modernizált Mustangot,
de az STL–1 egyszerűen fantasztikusan néz ki. Miközben mások minél tökéletesebb sportautót akarnak faragni a ’68-as Mustangból, addig Carlo Borromeo autója lazán veszi az életet, megszabadult a tetejéről, és minden csavarjával készen áll arra, hogy könnyedén bevedd vele a sivatagi utakat.
A karosszériája alumíniumból készült, míg a tető helyére olyan bukócső került, amelynek formája hűen idézi fel az eredeti Mustang Fastback vonalvezetését.
A lökhárítókat elhagyták, hogy jobbak legyenek a terepszögek, a nagyobb hasmagasságról a független felfüggesztés és a Pirelli terepgumik is gondoskodnak. Az off-road Mustanghoz a kormányművet és a fékrendszert is át kellett dolgozni, az önzáró differenciál sem maradt ki.
Megtartotta a V8-as motort is a Mustang, bár az ötliteres erőforrás egy jóval későbbi, 2012-es Boss 302-ből került át,
a teljesítménye a versenyautóból származó főtengellyel, dugattyúkkal és hengerfejjel simán meghaladja a 450 lóerőt. Carlo Borromeo az első példányt érthető okokból megtartja magának, de már fogadja a megrendeléseket a további, teljesen személyre szabható off-road Mustangokra.
Ez is érdekelhet: