Idén már az európai utakat is beveszi az új Mustang, a Ford ugyanis bemutatta a kontinensünkre szánt változatot, aminek már az ára is kiderült. A teljesítménye ugyan szerényebb lesz az amerikainál, ezt azonban aligha bánjuk.
A Mustang előző generációja azért volt érdekes számunkra, mert az volt az első a típus történetében, amit hivatalosan is forgalmazott az európai piacon a Ford. Az amerikaiak egyik kedvenc sportautóját az európai igények szerint szabták át, és ezzel nálunk is szép eladásokat értek el, most pedig eljött az ideje a modellváltásnak. A vadonatúj Mustang már 2022-ben bemutatkozott az Egyesült Államokban, idén pedig az európai utakat is beveszi.
Már épp itt volt az ideje, hogy megkapjuk a Mustang új generációját, ami az elődje receptjét követi, de minden téren jobbá tették.
Az élesebb dizájn és a modernebb belső mellé pedig szerencsére megtarthatta az 5 literes V8-as szívómotort, mi több, az európai piacon csakis azzal lesz kapható, a 2, literes, 315 lóerős négyhengeressel ezúttal nem is próbálkoznak többet az amerikaiak. Most pedig a magyarországi árát is megtudtuk az új Mustangnak.
Az új Mustang árával együtt az is kiderült, hogy az amerikai vevők többet kapnak a lóerőből.
Az 5 literes V8-as ugyanis a tengerentúlon 486 lóerőre képes, míg nekünk be kell érnünk 446 lóerővel. Persze aligha panaszkodhatunk erre, hiszen a Mustang GT ezzel is 5,3 másodperc alatt gyorsul százra, ha a manuális váltót választjuk, és 4,9 másodperc is elég hozzá, ha az 1,2 millió forintos opcióként rendelhető tízfokozatú automatát kérjük.
Mennyibe kerül az új Mustang?
A Fastback karosszériás GT változat ára 24 120 000 forintról indul, míg a kabrió legalább 25 920 000 forintba kerül. Az amerikaiakon kívül mi is megkapjuk az új csúcsmodellt, a Dark Horse változatot, és bár az 500 lóerő helyett be kell érnünk 454 lóerővel, a váltótól függően 5,2 és 4,4 másodperces gyorsulás nulláról százra mégis jobb az alapmodellnél. A Dark Horse ára 28 820 000 forinttól kezdődik.
Már alapáron is elég jól felszerelt az új Mustang, az európai változathoz ugyanis széria a Performance csomag,
amihez 19 colos kerekek, Brembo fékrendszer, mechanikus önzáró differenciál és szeleppel hangolható kipufogórendszer tartozik. A Dark Horse erre is rátesz egy lapáttal, megerősített stabilizátorral, állítható lengéscsillapítással, szélesebb hátsó kerekekkel és tapadósabb abroncsokkal érkezik, a külseje is dögösebb. Nem tudjuk ennél jobban várni, hogy kipróbáljuk!
Ez is érdekelhet: