A Ford bemutatta az elektromos hajtású crossoverét, aminek nemcsak a stílusát ihlette a Mustang, de a neve is Mustang Mach-E lesz. A formáján kívül a teljesítménye és a hatótávja is ígéretes a jövőre érkező újdonságnak.

A Mustang már fél évszázada a Ford legvonzóbb modellje, ezért nem csoda, hogy ezt a típust használja fel az elektromos hajtásra való átálláshoz a Ford. A villanymotoros crossoverről már lehetett sejteni, hogy a legendás izomautó inspirálja a dizájnját, és most az is kiderült, hogy a neve is Mustang Mach-E lesz.

Az újdonság egy kupéformájú crossover,

ami talán a legdivatosabb karosszériaforma manapság, a stíluselemek pedig egyértelműen a Mustangról származnak. Az izmosan domborított sárvédőkön kívül erre utal a hármas osztású hátsó lámpa és a befalazott hűtőmaszk közepén lévő musztángos embléma is.

A méretével illik a crossoverek közé az elektromos Mustang, ami 4,72 méter hosszú, 1,88 méter széles és 1,6 méter magas, a tengelytávja elég nagy, 2,97 méteres.

és körülbelül ekkora lesz a hamarosan érkező Tesla Model Y is.

A karcsú műszerfal közepére egy 15,5 colos, álló formátumú érintőképernyő került, amit a táblagépekhez hasonlóan lehet kezelni, a frissítések online érkeznek rá, és az okostelefon-tükrözés sem maradt el. A kormánykerék mögött 10,2 colos képernyő mutatja a sebességet és a töltöttséget.

Az újdonságot eleve elektromos autónak tervezték, úgyhogy

A hátulsó csomagtartó 402 literes, a hátsó ülések ledöntésével 1420 literesre bővíthető, és az utastér tele van praktikus rekeszekkel. A műszerfal tetejére egy B&O Play hangsugárzó került.

és ha lemerült a mobilod, vagy csak az autóban hagynád, mert strandolni mész, akkor a B-oszlopon lévő kódpaddal is nyithatod az ajtókat, és az érintőképernyőn egy újabb kódot beütve indítható az autó. A kilincseket egyébként az ablakkeretekbe rejtették.

Rögtön többféle változatban is kapható lesz a Mustang Mach-E. Az alapmodell hátsókerék-hajtású, 258 lóerős és 414 Nm a nyomatéka, a 75,7 kilowattórás akkumulátorával 500 kilométeres hatótávot ígérnek egy feltöltéssel. Az összkerékhajtású modell már 337 lóerőre és 565 Nm nyomatékra képes,

2021-ben érkezik a Mustang Mach-E sportváltozata,

a GT, aminek 465 lóerő a teljesítménye és 830 Nm a legnagyobb nyomatéka. Az adaptív lengéscsillapítással is szerelt csúcsmodell 5 másodpercen belül gyorsul százra, és lesz egy Performance Edition változata, ami még ennél is fürgébbnek ígérkezik, de a pontos adatokat csak később árulják el.

Az otthoni töltés nem lesz gyors, a 230 voltos konnektorról óránként csak 14 kilométerrel növelhető a hatótáv, de a fali töltődobozzal már 62 kilométer ez a szám.

és 38 perc alatt érhető el 10-ről 80 százalékos töltöttség.

mindenesetre erős konkurenciát kap a Tesla Model Y, amikor megérkezik a piacra. A Ford az első példányokat 2020 végére ígéri, az ára 50 ezer euró körül alakul majd, de a pontos részleteket csak a bevezetéshez közelebb tudjuk meg róla.

Ez is érdekelhet:

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon