A Volkswagen már nem készít több lépcsőshátú Passatot az európai piacra, de az új modellből ennek ellenére fejlesztettek szedánt, ami más néven, módosított külsővel kerül a kínai kereskedésekbe.
Igazából már az előző generációból, évekkel ezelőtt befejezte a lépcsőshátú Passat gyártását a Volkswagen, mondván nem volt rá akkora kereslet a kombi mellett. A most bevezetett új szériából pedig már csak kombit gyártanak, legalábbis az európai piacra. Kínában, ahol még mindig nagyon mennek a szedánok, a Volkswagen egy méretkategóriában többfélét is tart a kínálatában, és persze, hogy a Passatnak is el kellett készülnie lépcsős háttal.
Csak éppen ott nem Passatnak hívják, hanem már a 2016-ban megjelent előző széria óta Magotan a neve az általunk ismert típusnak.
Az új generációját most leplezték le, és nem egyszerűen szedánt rajzoltak a Passatból, hanem a külsejét is átszabták. Szögletesebb, határozottabb orrot kapott, elöl és hátul is megvilágított emblémával. Nagyobb is lett, a tengelytávját 2,87 méteresre nyújtották, a hossza hét centivel, 4,99 méteresre nőtt.
Az új Magotan belső tere az európai Passatból lehet ismerős, az érintőképernyős kormánykerék mögött kijelző vetíti a műszereket, a váltókar a kormányoszlopra került, középre pedig a 15 colos érintőképernyőt tették. A kínai modellben azonban még egy plusz képernyő található, ahol nálunk hangulatfénnyel megvilágított díszbetét van, ott
jobb oldalt egy újabb érintőképernyőt helyeztek el, amelyen az első utas fogyaszthat tartalmakat.
A motorházfedél alá az 1,5 literes, 160 lóerős és a 2,0 literes, 220 lóerős turbós benzinmotor kerülhet, és hamarosan plug-in hibrid változat is készülhet a Magotanból. Nem valószínű, hogy valaha is találkozol majd vele, a Passat történelmének ez az alternatív valósága ezúttal csakis a kínai vásárlók számára készült.
Ez is érdekelhet: