Vaskos műanyag szélesítésekkel és a sárvédőből kiálló sznorkellel nagyon maszkulin a Ford Ranger Super Duty, de ez a magabiztos kiállás nem alaptalan. Mind közül ez a legszívósabb Ranger, amivel munka közben lehet igazán nagyot villantani.

Elképesztően széles skálája van a Ford Rangernek, hiszen ott vannak a műanyag lökhárítós alapváltozatok, majd a valamivel polgáribb Wildtrak, az igazán bátraknak még ültetett futóműves MS-RT vagy konnektorról tölthető hibrid is van belőle, de mind közül egyértelműen a Fox lengéscsillapítós Raptor a legmenőbb. Hasonlóan elszánt karakter a Ranger Super Duty is, de itt nem a szórakozás van a középpontban, hanem a nagy teherbírás.

Amerikában nagy múltja van a Ford Super Duty modelljeinek, a Ranger nagyon népszerű Európában is, de a Ranger Super Duty Ausztráliának készül.

Látványosan magasabb a hagyományos Rangernél a Super Duty, melynek részben az emelt felfüggesztés, részben pedig a nyolc csavaros felnikre húzott, 33 colos General Grabber terepgumik az oka. Elég ránézni az autóra, és azonnal látszik, hogy ez valami sokkal több és sokkal masszívabb akár még az ugratásokat kibíró Raptornál is.

Átdolgozták az első lökhárítót, így nagyobb a terepszöge, valamint dombornyomott gépháztetőn látszik a Super Duty felirat. Az egyik legfeltűnőbb elem a sárvédőből kiálló sznorkel, melyen keresztül magasról vesz levegőt a motor, tehát nőhet a gázlómélysége is, így ez is javítja a terepképességeit.

Modern a Ranger Super Duty utastere a képernyőkkel, de éppen annyira célszerű, amennyire egy ilyen nagy teherbírású platós géphez illik.

Beltere éppen akkora, mint a többi Rangernek, a platója sem nagyobb, de még a motorja is éppen az a 3,0 literes, V6-os turbódízel, ami a Volkswagen Amarokban van. Részletes műszaki adatokat egyelőre nem közölt a Ford, de Európában ez a motor 240 lóerős és 600 newtonméter nyomatéka van, hozzá tízfokozatú automata váltó csatlakozik. A Super Duty összkerékhajtású és két zárható differenciálműve van.

Erősített alváza van és 130 literes tankba lehet csorgatni a gázolajat, de a 2026-tól érkező Ford Ranger Super Duty egyik ütőkártyája a sima változathoz képest messze nagyobb vontatási kapacitás, ezzel a Ranger 3,5 tonnája helyett már 4,5 tonnát lehet húzni.

Ez is érdekelhet:

A Ranger Raptor megkapta azt a motort, amit mindig is megérdemelt

A biturbó V6-os motorral még izgalmasabb lesz a Ford pick-upja.

Fel nem tett kérdésre ad választ a Ford Ranger MS-RT

Azoknak készült a Ford Ranger MS-RT, akik versenypályára is platóssal járnának. Ha vannak ilyenek.

Nagyobb és jobb is lett az új Volkswagen Amarok

A Ranger testvérmodellje lett, de nem csak az emblémában különbözik tőle az új Amarok.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A futás nem csak a rekortánpályán kezdődik! – Íme az NN Ultrabalaton két magyar ultrafutójának edzéstippjei

Räikkönen minden zsenialitása benne van ebben a dupla előzésben

Ez lehet a legbizarrabb F1-jelenet valaha: Alonso kezében maradt autója kormánya, miközben kanyarodni próbált

További cikkeink a témában
Minden héten jobbat akar csinálni – Interjú Sváby Andrással
Hirdetés