Ha hétüléses hibrid autót keresel, és nem jönnek be a szabadidő-terepjárók, akkor érdekes lehet a Ford két újdonsága, az S-Max és Galaxy újonnan bevezetett benzines-elektromos változata.
Az S-Max és a Galaxy nem a legújabb modellek, a Ford két egyterűjének második generációja 2015-ben jelent meg, és három évvel később kapott egy kisebb ráncfelvarrást. A hétüléses változatban is kapható modellek most ismét érdekesek lettek, mert megkapták a Mondeóban és a Kugában már megismert hibrid hajtást.
A Ford már egy éve bejelentette a két hibrid egyterű modelljét, hamarosan pedig a kereskedésekbe is megérkeznek. Az S-Max és a Galaxy műszaki téren a Mondeo rokona, de nem az abban látott kétliteres, hanem
a Kugában használt 2,5 literes, négyhengeres szívómotort kapják, a kombinált teljesítmény 190 lóerő.
Az S-Max Hybrid körülbelül úgy megy, mint a 150 lóerős benzines változat, 9,8 másodperc alatt gyorsul százra és 185 km/óra a végsebessége. De ennél is érdekesebb, hogy az 1,1 kilowattórás akkumulátor és az elektromotor használatával
az átlagos fogyasztása 6,4 liter száz kilométeren, és a hibrid S-Max akár 1750 kilogrammot is vontathat.
A hibrid rendszer nem változtatott a térkínálaton, az S-Max csomagtartója öt üléssel 700 literes, hét ülés mögött is marad 285 liter,
az összes hátsó ülést ledöntve pedig 2200 literesre növekszik a raktér. A Ford a Galaxy hibrid változatát is bemutatta, amiben még több a hely az utasoknak és a csomagoknak, 300 és 2339 liter közötti a raktér mérete.