Úgy néz ki, mintha legalább az apokalipszis utáni időkre készülne a Ford SYNus koncepció, de minimum elmehetne pénzszállító autónak is, pedig ez a zord doboz valójában a pihenésre lett kitalálva.
Nagyon érdekesen látta a Ford a jövőt 2005-ben, ennek a víziónak pedig tökéletes lenyomata a SYNus tanulmányautó, melyet kifejezetten városi autónak találtak ki, az alapjait pedig a Fiestától kapta.
Mintha egy kerekek guruló banki széf volna, pedig a tervezők az tatuból merítettek inspirációt a SYNus-hoz.
Épp úgy kívül kemény, belül pedig puha a Ford tanulmányautója, mint a vendégízületesek családjába tartozó övesállatok, melyeknek háta páncéllal fedett. Amennyiben veszélyt érzékelnek, úgy összegömbölyödnek és a támadójuknak egy áthatolhatatlan csontos páncéllal kell megküzdenie. Leginkább éjszakai állatok, főként különböző hangyákat és termeszeket esznek.
Amennyire kocka a Ford SYNus, összegömbölyödni aligha tudna, de a fényszórók, a szélvédő és a golyóálló oldalablakok elé acél redőnyök engedhetőek. Hátsó ablaka nincs, helyette hatalmas, folyadékkristályos kijelzőn lehet látni az autó mögötti területet. Ezen egyébként internetezni és filmet nézni is lehet.
Utastere olyan, ahogyan a Ford elképzelte az akkor még évekkel későbbi 2010-es világot.
Kellemes és nyugodt hangulatot teremtő krémszínű kárpitok, narancssárga elemek, műszerfal alá hajtható kormány és digitális kijelzők vannak a SYNus fedélzetén, ahol az első két ülés megfordítható, a hátsók pedig ledönthetőek. Ezzel a megoldással lehet kihasználni a hátsó szélvédő helyére pakolt kijelzőn, de akár aludni is lehet benne a város bármelyik pontján. Ugyanakkor kétlem, hogy a New York-i Brownsville-ben bárki is szeretne szundikálni az autóban.
Karosszériáját a spanyol Jose Paris tervezte, a belterét pedig Joe Baker. A 2005-ös Detroiti Autószalonon bemutatott SYNus-nak eredetileg az Armadillo nevet szánták, de játékban volt a Ford Knox és a Gorilla elnevezés is. Az autót egy 2,0 literes, négyhengeres Duratorq TDCi motor mozgatja, ami több mint 130 lóerős, és ötfokozatú kézi váltó csatlakozik hozzá.
Népszámlálási jelentések alapján a Ford úgy gondolta, hogy 2010-re a világ lakosságának nagy része városi területeken fog élni.
Európában már akkor is népszerűek voltak a kisebb családokat is kiszolgáló városi autók, de Amerikában nem igazán volt ennek hagyománya. A sűrűsödő város azonban megköveteli a kompaktabb autókat és a személyes tereket, erre lett volna megoldás a Ford SYNus.
Nagyot fordult azóta a világ, hiszen a Fiesta és a hasonló kisautók helyét átvették a crossoverek, a SYNus lockdown funkciója pedig a járvány óta nem igazán ébreszt jó emlékeket.
Ez is érdekelhet: