Úgy néz ki, mintha legalább az apokalipszis utáni időkre készülne a Ford SYNus koncepció, de minimum elmehetne pénzszállító autónak is, pedig ez a zord doboz valójában a pihenésre lett kitalálva.

Nagyon érdekesen látta a Ford a jövőt 2005-ben, ennek a víziónak pedig tökéletes lenyomata a SYNus tanulmányautó, melyet kifejezetten városi autónak találtak ki, az alapjait pedig a Fiestától kapta.

Mintha egy kerekek guruló banki széf volna, pedig a tervezők az tatuból merítettek inspirációt a SYNus-hoz.

Épp úgy kívül kemény, belül pedig puha a Ford tanulmányautója, mint a vendégízületesek családjába tartozó övesállatok, melyeknek háta páncéllal fedett. Amennyiben veszélyt érzékelnek, úgy összegömbölyödnek és a támadójuknak egy áthatolhatatlan csontos páncéllal kell megküzdenie. Leginkább éjszakai állatok, főként különböző hangyákat és termeszeket esznek.

Amennyire kocka a Ford SYNus, összegömbölyödni aligha tudna, de a fényszórók, a szélvédő és a golyóálló oldalablakok elé acél redőnyök engedhetőek. Hátsó ablaka nincs, helyette hatalmas, folyadékkristályos kijelzőn lehet látni az autó mögötti területet. Ezen egyébként internetezni és filmet nézni is lehet.

Utastere olyan, ahogyan a Ford elképzelte az akkor még évekkel későbbi 2010-es világot.

Kellemes és nyugodt hangulatot teremtő krémszínű kárpitok, narancssárga elemek, műszerfal alá hajtható kormány és digitális kijelzők vannak a SYNus fedélzetén, ahol az első két ülés megfordítható, a hátsók pedig ledönthetőek. Ezzel a megoldással lehet kihasználni a hátsó szélvédő helyére pakolt kijelzőn, de akár aludni is lehet benne a város bármelyik pontján. Ugyanakkor kétlem, hogy a New York-i Brownsville-ben bárki is szeretne szundikálni az autóban.

Karosszériáját a spanyol Jose Paris tervezte, a belterét pedig Joe Baker. A 2005-ös Detroiti Autószalonon bemutatott SYNus-nak eredetileg az Armadillo nevet szánták, de játékban volt a Ford Knox és a Gorilla elnevezés is. Az autót egy 2,0 literes, négyhengeres Duratorq TDCi motor mozgatja, ami több mint 130 lóerős, és ötfokozatú kézi váltó csatlakozik hozzá.

Népszámlálási jelentések alapján a Ford úgy gondolta, hogy 2010-re a világ lakosságának nagy része városi területeken fog élni.

Európában már akkor is népszerűek voltak a kisebb családokat is kiszolgáló városi autók, de Amerikában nem igazán volt ennek hagyománya. A sűrűsödő város azonban megköveteli a kompaktabb autókat és a személyes tereket, erre lett volna megoldás a Ford SYNus.

Nagyot fordult azóta a világ, hiszen a Fiesta és a hasonló kisautók helyét átvették a crossoverek, a SYNus lockdown funkciója pedig a járvány óta nem igazán ébreszt jó emlékeket.

Ez is érdekelhet:

A shooting brake lehetett volna a legszebb Peugeot 306

Sajnos nem került gyártásba a háromajtós kombi.

Giugiaro újra megalkotta a Hyundai első tanulmányautóját

Az eredeti elveszett, csaknem ötven évvel később pedig a korabeli tervezője alkotta újra a Pony Coupét.

Műalkotás lett az elektromos hajtásúvá alakított Renault Twingóból

A Renault egy formatervező kezébe adta az ős-Twingót, ez lett belőle.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

A Bugatti Veyron és a Škoda Octavia dizájnerét vették fel az MG-hez

További cikkeink a témában