A Peugeot nagyon eltalálta a 306-os formáját, és a kompakt modell egyik legszebb változata lett volna a háromajtós kombi, a shooting brake, ha gyártásba kerül, de erre sajnos nem sok esély mutatkozott.
A kilencvenes évek elején indult a fejlesztése, és 1993-ban a genfi autószalonon már le is leplezte a Peugeot a legújabb kompakt autóját, az eredetileg nem is Peugeot-nak született, és a sorozatból a számozásával is kilógó 309-es utódját. A 306-os formáját nagyon eltalálták, ennek is köszönheti, hogy 2001-ig csaknem hárommillió példányt adtak el belőle.
A háromajtós és ötajtós ferdehátún kívül a Peugeot kínált belőle klasszikus szedánt és praktikus kombit, és ott volt a 306 Cabriolet, amelynek vonalait a Pininfarina tervezte, és cég torinói üzeméből került ki. A külön kapható keménytetővel kupévá varázsolható Peugeot a korabeli bukókeretes kabrió Golfhoz képest igazi szépségnek számított.
Mégsem a kabrió volt a Peugeot 306 legérdekesebb változata, hanem a HDi Concept, amit 1999-ben a genfi autószalonra készítettek. A francia shooting brake, azaz Break de Chasse prototípusát az egyedi autókról ismerős Heuliez építette.
A szériamodellnél nagyobb tengelytáv még jobb arányúvá tette a letisztult háromajtós karosszériáját.
A 306-os pályafutása ekkor már a vége felé járt, nem is akart újabb karosszériaváltozatot bevezetni a Peugeot,
a háromajtós kombival inkább csak a márka új dízelmotorjára hívták fel a figyelmet. A koncepcióautó kapta meg elsőként az újonnan fejlesztett 2.0 HDi-t, amelynek 90 lóerős teljesítménye ma már megmosolyogtató.
Az új dízelmotorral a 306-osnak 12 másodperc kellett, hogy elérje a százas tempót, a végsebessége 180 km/óra, míg az átlagfogyasztása 5 liter volt. A kétliteres HDi igazi siker lett, temérdek autót szereltek vele a későbbiekben. 2000-ben pedig a Peugeot már
a 307-es előzeteseként mutatta be a modernebb, de jóval kevésbé stílusos Promethée koncepciót.
Ez is érdekelhet: