A hetvenes években a Hyundai történetét indította útjára az a tanulmányautó, az ék alakú Pony Coupé, ami az idők során elveszett, és amit most az eredeti tervezője, Giorgetto Giugiaro stúdiója épített meg újra.

1974-ben a torinói autószalonon mutatták be azt a Giorgetto Giugiaro által tervezett tanulmányautót, ami fontos szerepet töltött be a Hyundai történetében. A márka első koncepciója segítette elő az önálló modellek tervezését a vállalat kezdeti időszakában, egyúttal meghatározta a Hyundai korabeli stílusát. A Pony Coupé ma már igazi klasszikusnak számít, és napjainkban ismét inspirációként szolgál.

Az eredeti Pony Coupéról már csak fényképek maradtak fenn

„A Hyundai megkeresett minket, hogy fogjunk hozzá egy új modell tervezéséhez” – emlékezett vissza a koncepció 1973-as fejlesztésére Giorgetto Giugiaro.

„Akkor még szkeptikus voltam, mert nem ismertem a Hyundait, de lenyűgözött minket a márka mérnökeinek szenvedélye és elkötelezettsége: kíváncsiak, nyitottak voltak, és rendkívül szívesen tanultak.”

„Azonnal átvették a számukra új munkamódszereket, és mindent megtettek, hogy jó benyomást tegyenek.”

Giugiaro elmondta, milyen büszkeség és megtiszteltetés számára, hogy szemtanúja lehet annak, hogyan fejlődött a Hyundai az első találkozásuk óta. A ’68-ban általa alapított Italdesign azóta már a Volkswagen-csoport tulajdonába került, de fiával, Fabrizióval, aki maga is régóta formatervező, megalapították a GFG Style stúdiót.

Őket kérte fel a Hyundai, hogy építsék újra azt a koncepciót, amely Korea első saját fejlesztésű modelljeinek előfutára volt.

Fabrizio Giugiaro irányításával ezúttal a megszokottól eltérő céllal dolgoztak a stúdió szakemberei: nem egy sosem látott álomautót alkottak meg, hanem egy olyan korabeli tanulmányautót, aminek eredeti példánya sajnos elveszett. A munka a korabeli rajzok, műszaki ábrák és archív fotók tanulmányozásával indult, majd egy Hyundai-modell alapjára épült a prototípus, ami

tulajdonképpen időutazásnak számít, hiszen a múltba veszett autót hozott vissza a jelenbe.

Manapság is figyelemreméltónak számít a Pony Coupé Concept, amelynek karosszériáját geometrikus vonalak, letisztult tetővonal, dísztelen felületek és dinamikus arányok jellemzik. Az ék alakú orrával és kör alakú fényszóróival még ma is vonzónak láthatjuk ezt a formát. Belső tere is minimalista stílusú, vezetőközpontú műszerfala szinte lebeg, az egyküllős kormánykerék és a kéttónusú kagylóülések pedig csak fokozzák a hetvenes évek esztétikáját.

Giorgetto Giugiaro mesélt a Hyundaijal való munkáról, mellette fia, Fabrizio, aki maga is dizájner

A sportkupé nemcsak a Pony első generációját inspirálta, de napjaink autótervezőinek is ihletet adott. Szögletes formáját hozta vissza a Concept 45, ami végül a gyártásba került Ioniq 5 formáját keltette életre, és tagadhatatlan múzsája volt az N Vision 74 tanulmányautónak, amit már csak valóra kellene váltania a Hyundainak. A bátor formaterveket sorozatgyártásba küldő márkától örömmel látnánk a Pony Coupé szériaváltozatát is.

Nem ez az első alkalom, hogy egy autógyártó újraalkotja egykori tanulmányautóját, így született a BMW-nél a Gandini által tervezett Garmisch is:

1970-ből származó tanulmányautóját mutatta be újra a BMW

Marcello Gandini alkotása elveszett, de most újra megépítették.

Ez is érdekelhet:

Pony néven kerülhet gyártásba a Hyundai retró sportautója

Nagyon eltalálták ezt a dizájnt, kár lenne, ha nem válna valóra.

2021-ben végre tényleg menő autó lett a Hyundai Pony!

Persze nem minden Hyundai Pony lett menő, csak ez az egy, amit a gyártó alakított át retrofuturisztikus villanyautóvá.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Új fényeket kap, de marad a nagy maszk a BMW 4-es Gran Coupén és i4-en

További cikkeink a témában
Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat
Hirdetés