A hetvenes években a Hyundai történetét indította útjára az a tanulmányautó, az ék alakú Pony Coupé, ami az idők során elveszett, és amit most az eredeti tervezője, Giorgetto Giugiaro stúdiója épített meg újra.
1974-ben a torinói autószalonon mutatták be azt a Giorgetto Giugiaro által tervezett tanulmányautót, ami fontos szerepet töltött be a Hyundai történetében. A márka első koncepciója segítette elő az önálló modellek tervezését a vállalat kezdeti időszakában, egyúttal meghatározta a Hyundai korabeli stílusát. A Pony Coupé ma már igazi klasszikusnak számít, és napjainkban ismét inspirációként szolgál.
„A Hyundai megkeresett minket, hogy fogjunk hozzá egy új modell tervezéséhez” – emlékezett vissza a koncepció 1973-as fejlesztésére Giorgetto Giugiaro.
„Akkor még szkeptikus voltam, mert nem ismertem a Hyundait, de lenyűgözött minket a márka mérnökeinek szenvedélye és elkötelezettsége: kíváncsiak, nyitottak voltak, és rendkívül szívesen tanultak.”
„Azonnal átvették a számukra új munkamódszereket, és mindent megtettek, hogy jó benyomást tegyenek.”
Giugiaro elmondta, milyen büszkeség és megtiszteltetés számára, hogy szemtanúja lehet annak, hogyan fejlődött a Hyundai az első találkozásuk óta. A ’68-ban általa alapított Italdesign azóta már a Volkswagen-csoport tulajdonába került, de fiával, Fabrizióval, aki maga is régóta formatervező, megalapították a GFG Style stúdiót.
Őket kérte fel a Hyundai, hogy építsék újra azt a koncepciót, amely Korea első saját fejlesztésű modelljeinek előfutára volt.
Fabrizio Giugiaro irányításával ezúttal a megszokottól eltérő céllal dolgoztak a stúdió szakemberei: nem egy sosem látott álomautót alkottak meg, hanem egy olyan korabeli tanulmányautót, aminek eredeti példánya sajnos elveszett. A munka a korabeli rajzok, műszaki ábrák és archív fotók tanulmányozásával indult, majd egy Hyundai-modell alapjára épült a prototípus, ami
tulajdonképpen időutazásnak számít, hiszen a múltba veszett autót hozott vissza a jelenbe.
Manapság is figyelemreméltónak számít a Pony Coupé Concept, amelynek karosszériáját geometrikus vonalak, letisztult tetővonal, dísztelen felületek és dinamikus arányok jellemzik. Az ék alakú orrával és kör alakú fényszóróival még ma is vonzónak láthatjuk ezt a formát. Belső tere is minimalista stílusú, vezetőközpontú műszerfala szinte lebeg, az egyküllős kormánykerék és a kéttónusú kagylóülések pedig csak fokozzák a hetvenes évek esztétikáját.
A sportkupé nemcsak a Pony első generációját inspirálta, de napjaink autótervezőinek is ihletet adott. Szögletes formáját hozta vissza a Concept 45, ami végül a gyártásba került Ioniq 5 formáját keltette életre, és tagadhatatlan múzsája volt az N Vision 74 tanulmányautónak, amit már csak valóra kellene váltania a Hyundainak. A bátor formaterveket sorozatgyártásba küldő márkától örömmel látnánk a Pony Coupé szériaváltozatát is.
Nem ez az első alkalom, hogy egy autógyártó újraalkotja egykori tanulmányautóját, így született a BMW-nél a Gandini által tervezett Garmisch is:
Ez is érdekelhet: