A barkácsboltok parkolójának legmenőbb autója lehet ez a Transit Connect, amit az eredeti szívómotorja helyett a Focus ST-ből származó erőforrással szereltek.

A Transit Connect, illetve, ahogyan az európai piacon a személyszállító változatát hívják, Tourneo Connect sosem a sebességről szólt, most mégis egy olyan kivételt mutatunk, ami jóval izgalmasabb lett a megszokott dobozos csapatszállítónál. Az első ránézésre semmi különös amerikai Connect orrában meglepő motor dolgozik.

Nem véletlenül kerültek rá a Focus ST jellegzetes 18 colos kerekei, ezt a Transit Connectet ugyanis egy Focus ST kétliteres turbós benzinmotorjával szerelték. Az eredeti 2,5 literes, négyhengeres szívómotorja 169 lóerős volt, ehhez képest

az ST motorja gyárilag is 252 lóerős, és ha már épített autó, akkor tuningoltak is rajta.

A motoron kívül új intercoolert, ültetőrugókat és sportkipufogót kapott a Transit Connect, aminek az utasterébe megpróbáltak átmenteni annyit a Focus ST-ből, amennyit csak lehetséges. A középkonzolon ott a három kiegészítő műszer, a kormánykerék és az első Recaro ülések is a Focusból származnak, miközben hátul maradt a tágas és variálható tér.

Mivel az Egyesült Államokban sosem kínáltak kézi váltóval Transit Connectet, ezért az építés egy kicsivel nehezebb volt a tervezettnél, de nem lehetetlen, hiszen a típus közös platformra épül a Focusszal. A 2014-es autót 100 ezer kilométerrel a Cars & Bids oldalán hirdették meg, az aukció napokkal a vége előtt 14 ezer dollárnál tart.

Ez is érdekelhet:

A Ford új családi autója ismerős lehet valahonnan

Másik márka adta a Tourneo Connect alapját.

Plug-in hibriddel és még dízellel is kapható lesz az új Transit Custom

Nem csak az elektromos hajtásra teszi fel a közeljövőt a Ford.

Ford Focust vezetni még mindig jó, és pont

Ford Focus van, volt és lesz, ellentétben mondjuk a Mondeóval. Nem túl látványos külső és jelentős belső frissítéssel érkezik a 2022-es modell – kipróbáltuk.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában