A Ford nemrég mutatta be a Transit Custom következő generációját, kapásból elektromos motorral, de nem ez a kínálat egyetlen hajtáslánca, ugyanis konnektorról tölthető hibrid, dízel és összkerékhajtás is választható lesz hozzá.
Idén jött el az ideje, hogy a Transit Custom teljesen új generációját mutassa be a Ford, és a bevezetést a tisztán elektromos hajtású modellel kezdi. A kétféle hosszúsággal, kétféle magassággal, áruszállító, duplakabinos és személyszállító változatban is készülő Transit Custom azonban többféle belsőégésű motoros hajtáslánccal is kapható lesz.
Plug-in hibrid már az előző generációból is volt, de ezúttal elvetették azt a koncepciót, miszerint az elektromotor hajtja a kerekeket, és az egyliteres, turbós háromhengeres benzinmotor generátorként dolgozik.
Az új Transit Custom azt a hibrid rendszert kapja meg, amit a Kuga konnektorról tölthető változatában is találunk.
A 2,5 literes, négyhengeres benzinmotor és az elektromotor kombinált teljesítménye az E-Transit Custom esetén 224 lóerő. A meghajtó akkumulátor 11,8 kilowattórás, amivel 57 kilométert lehet menni tisztán elektromosan, és
a plug-in hibrid modell is megkapja a 2,3 kilowattos fedélzeti konnektort, amiről elektromos berendezéseket lehet üzemeltetni.
A Ford ebben a kategóriában nemcsak a villamosított hajtásban hisz, ugyanis ezen kívül az EcoBlue turbódízel motor többféle változatával is készül a Transit Custom. A 110, 136, 150 és 170 lóerős modellek közül mindenki megtalálja a neki valót,
az alapból fronthajtású autóhoz opció a részlegesen önzáró differenciál, az összkerékhajtás és az automataváltó.
Szériafelszerelés lesz a 13 colos érintőképernyő, és a Ford érdekes újdonsága a munkaasztallá dönthető kormánykerék. A szabadidős Trail és a dögösebb Sport változatban is készülő Transit Custom forgalmazása 2023 közepén kezdődik a dízelmotorral, míg az elektromos és a plug-in hibrid modellek a jövő év második felében érkeznek.
Ez is érdekelhet: