A Golf és az Octavia után megújult a Volkswagen-csoport harmadik kompakt autója is. A testvéreinél formásabb Leon is megkapja a legújabb mild és plug-in hibrid motorokat és online fedélzeti rendszereket.
1999-ben jelent meg a Seat Leon, mint a Toledo ferdehátú változata, és mostanáig a három generációjából több mint kétmillió példányt adtak el. A legújabb Leon az elődje stílusát viszi tovább, de annál vagányabb lett a szigorúbb orrával, a teljesen LED-es fényszórókkal és a határozottabb hűtőmaszkkal, a hátulján pedig a legújabb divat szerint fénycsíkkal kötötték össze a lámpákat. Ha már latin márkáról van szó, a Leon feliratot is szebbre cserélték.
A Leon nemcsak formásabb lett az elődjénél, hanem nagyobb is, még a testvérénél, a Golfnál is nagyobbra nőtt.
Az ötajtós modell 4,37 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,46 méter magas, ami azt jelenti, hogy 9 centiméterrel hosszabb lett, a tengelytávja pedig 2,69 méter, ami ötcentis növekedést jelent, a csomagtér maradt 380 literes. A Sportstourert is leleplezték, a kombi a 4,64 méteres hosszával szintén 9 centit nőtt, a csomagtartója 587-ről 617 literesre növekedett.
A Golf példájára a Leon is teljesen új műszerfalat kapott, ahol a számlapokat 10,25 colos képernyő mutatja, a 8,25 vagy 10 colos érintőképernyőt pedig a vezető felé fordították, Android Auto és Apple CarPlay kapcsolatra képes, és
az állandó internetkapcsolatnak köszönhetően egy okostelefon-alkalmazással távolról is elérjük az autó funkcióit.
A Seat megkapta a legújabb vezetéstámogató rendszereket, közte az automatikus sávváltás asszisztenst.
A motorkínálat a Golfhoz hasonlóan széles, az 1.0 TSI 90 és 110 lóerővel, az 1.5 TSI 130 és 150 lóerővel, a 2.0 TSI pedig 190 lóerővel kérhető, a dízel a 2.0 TDI 115 és 150 lóerővel, a kombinál akár összkerékhajtással is. A 110 és 150 lóerős benzines a DSG váltóval együtt
benne lesz a 48 voltos mild hibrid rendszert, ami a benzinmotor lekapcsolásával és „vitorlázással” spórol,
a 130 lóerős motor pedig földgázüzemre felkészítve is kapható lesz.
Most először a Seat Leonból is lesz konnektorról tölthető hibrid,
ahol az 1.4 TSI és az elektromotor kombinált teljesítménye 204 lóerő, a 13 kilowattórás akkumulátor egy feltöltésével pedig 60 kilométert lehet megtenni tisztán elektromosan. Az újdonságoknak ezzel még biztosan nincs vége, mert hamarosan 300 lóerő körüli teljesítménnyel Cupra változatban is megjelenik a spanyolok Golfja, a vadonatúj Leon.