A stuttgarti egyetem diákjai építették ezt a mini pályagépet, ami egészen fantasztikus gyorsulásra képes, a teljesítményével Guinness-világrekordot döntöttek.

Manapság a kétezer lóerős, elektromos hajtású szupersportautók akár két másodperc alatt képesek nulláról százra gyorsulni, de ez még nem minden. A stuttgarti egyetem diákjainak GreenTeam csapata egy olyan pályagépet épített, ami ugyan jóval szerényebb teljesítményű a szuperautóknál, de sokkal könnyebb is, a gyorsulásával pedig Guinness-rekordot döntöttek.

A projekten húszan dolgoztak, és teljesen az alapoktól tervezték meg és építették fel a pályagépet, ahol a pilóta egy szénszálas anyagból készült struktúra közepén ül. Az akkumulátora mindössze 7,67 kilowattórás,

a négy kerékhez került négy elektromotorja összesen 241 lóerős, amihez 173 kilogrammos tömeg párosul.

A diákok a gépet a Bosch tesztpályára szállították, és meghívták a Guinness képviselőit is, hogy hitelesíteni tudják a teljesítményét. Az E0711-11 EVO névre keresztelt járművel pedig

fantasztikus eredményt értek el, 1,461 másodperc alatt rajtoltak 0-ról 100 km/órára,

ezzel a korábbi, 2016-ban beállított 1,513 másodperces rekordot döntötték meg. A gyorsulásról készült videóban alig egy szempillantás az egész.

A pályagépnél nem csupán a tömeg csökkentése, vagy a megfelelő teljesítmény elérése jelentette a kihívást, hanem a tapadás kérdése, amit sikerrel oldottak meg a diákok. A Formula Student versenyeken induló autójuk sokkal gyorsabb lett a Formula–1-es autóknál is, amelyeknek jellemzően 2,3 másodperc kell a százas tempóhoz.

Ez is érdekelhet:

Már kapható a világ legjobban gyorsuló szuperautója

1,9 másodperc alatt van százon az Aspark Owl, ami nem lesz olcsó.

Megverte a Bugattit 400-ra gyorsulásban és fékezésben a Koenigsegg

Már el volt adva, de új tulajdonosa boldogan ajánlotta fel Agera RS-ét.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában