Számtalan karakteres stíluselemet találunk a Genesis csúcsmodelljén, és ezek egyike a kagylóhéjformájú alumínium motorházfedél, a legnagyobb méretű gépháztető, amit sorozatban gyártanak.

A Genesis két éve mutatta be a csúcsmodelljének új generációját, és a G90-et az osztott fényszórójáról és a pajzs alakú hűtőmaszkjáról is fel lehet ismerni. Az 5,28 méter hosszú luxusautónak minden mérete figyelemreméltó, ezért nem csoda, hogy a Genesis szerint a motorházfedele is a legnagyobb felületű, ami jelenleg sorozatgyártásban van.

Az alumíniumból készült gépháztető kagylóhéjként simul az autó orrára, a hűtőmaszktól a fényszórókon és a sárvédőkön át egészen az első ajtók éléig tart. A mérete 2,6 négyzetméter, és

összehasonlításként a Genesis elárulta, hogy ez 45 darab A4-es papírnak, vagy 450 darab post-it cetlinek felel meg.

Csak tökéletesen illeszkedhet

A hatalmas karosszériaelem legyártása nem ment minden kihívás nélkül, a fejlesztése során ugyanis kiderült, hogy a fényezéséhez szükséges nagy hőmérséklet deformációt okozhat, ezért nem illeszkedne tökéletesen az első ajtóhoz. A Genesis ezért tovább javította a motorházfedél szerkezeti merevségét, hogy luxusautóhoz illően kicsik legyenek az illesztési hézagok.

A Genesis csúcsmodelljét 3,5 literes, 380 lóerős biturbó V6-os motorral szerelik, és bár a márka egyes európai piacokon is elérhető, a G90-et csak rendelésre szállítják, kizárólag a német és svájci vásárlók számára.

Ez is érdekelhet:

A koreai luxus csúcsa lett az új Genesis G90

7-es BMW vagy S-osztály helyett választanád?

Pont a Hyundai luxusmárkájának ne lenne kupéterepjárója?

Hamarosan a Genesis is ellenfelet állíthat a BMW X6-osnak.

Pompás üvegtetős kabriót alkotott a Genesis

A koreai prémiummárka is előállt a saját országúti jachtjával.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában