Középkori kínzással is felér egy-egy edzés.

Bár elsőre nem tűnik evidensnek, de – a legtöbb sportághoz hasonlóan – az F1 is megköveteli a lehető legjobb erőnlétet. Gondolj csak bele, a királykategória pilótáit több G-s terhelés* éri versenyzés közben, erre pedig szervezetüket is fel kell készíteni.

* G-erőt, azaz a nehézségi gyorsulást a gyorsulás nem hivatalos, de nagyon szemléletes egységének is használják. Ha azt olvassuk, hogy egy pilótát 3G gyorsulás ért (3 x 9,81 = 29,43 m/s², akkor az azt jelenti, hogy minden testrészének súlya az eredetinek háromszorosára nőtt.

A pilóták számra tehát elengedhetetlen a test edzése, főleg a nyak izomzatának megerősítése kiemelten fontos, ez viszont egészen brutális tud lenni. Erre mutat egy jó példát a Mercedes versenyzője, George Russell, amiről csak annyit mond, hogy „akkor a mai terv az, hogy 30 kilónyi súlyt aggatunk a nyakamba” – na, ezt pontosan így kell elképzelni:

(Fotó: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Kitálalt Fernando Alonso, hogy miért hagyja faképnél az Alpine-t

Fernando Alonso rendesen odaszúrt az Alpine-nak.

Alpine: Egyáltalán nem bánjuk Alonso távozását

Egyre csúnyább szakításnak tűnik ez.

Új pilótát nézett ki magának a Red Bull

A Forma–1-en kívülről érkezhet.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

750 kilométeres hatótávot ígér a DS következő elektromos autója

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés