Gianni Agnelli tudott élni, és ezt nemcsak az életmódja, hanem az autói is tükrözték. A francia tengerpartra például ezzel az egyedi Fiat 500-assal ugrott le.

1957 nyarán jelent meg a Fiat 500-as, mely sokáig a megfizethető árú kisautó szerepét töltötte be, mára azonban kedvelt veterán és egy igazi formatervezési ikon lett. Az 500-as kerekded vonalait a mai napig nem engedik el az olaszok, ahogyan az egészen apró autó koncepcióját sem. Mára persze, megnőtt és elektromos lett, de nagyon könnyű felfedezni benne a közel két évtizeden át, több mint 3,8 millió példányban gyártott eredetit.

Gianni Agnelli, a vállalat vezére több egyedi autót is birtokolt, melyek között volt síeléshez használt összkerekes Fiat Panda és tető nélküli Ferrari Testarossa is. Agnellinek kifejezetten a francia Riviérára azonban egyedi Fiat 500-ast készített a torinói Carrozzeria Boano.

1958-ban mindössze két ilyen Fiat 500 Spiaggina strandautó készült, az egyik a Fiat-vezéré lett, a másikat pedig a görög mágnás, Arisztotelész Onasszisz birtokolta. Ezek közül azonban csak Agnellié maradt fenn, a másik egy baleset után megsemmisült.

Alapjaiban egy Fiat 500-as, tehát kevesebb mint 500 köbcentis, kéthengeres motor hajtja a hátsó kerekeket. Sokan a strandautó formátum megteremtőjének tartják a Spiagginát, ami az angol Mini Moke és a francia Citroën Méhari mellé adja az olasz ízt.

Valóban csak a szép időre tervezték az autót, hiszen nemcsak ajtajai nincsenek, hanem teteje sem, még vászontetőt sem lehet az utastér fölé feszíteni.

Színei hibátlanul illeszkednek a parti hangulatba, a kék alsó részt fabetét választja el a fehér felsőtől. Szélvédője keret nélküli, mintha valami végtelenül egyszerű szemüveg volna az utasok előtt. Az első két ülés könnyed fonott borítású, hátul pedig kis kanapé jellegű helyen lehet utazni a part és a szálloda vagy nyaraló között, kormánya pedig háromküllős, fakarimás Nardi.

Becslések szerint akár egymillió eurót is kicsengethet majd a mostanra egyetlen példányban létező Fiat 500 Spiaggináért következő tulajdonosa, mely az egyediségét és a híres első tulajdonost nézve nem is olyan meglepő. Annyi egészen biztos, hogy többet fog állni fűtött garázsban, mint a napsütötte tengerparton.

(Forrás: Sant'Agostino Casa d'Aste)

Ez is érdekelhet:

Száz éve született Gianni Agnelli, akinek volt egy pár fantasztikus autója

A Fiat legendás vezére a legnagyobb olasz playboy volt, az autógyűjteménye is figyelemreméltó.

Így élt Olaszország királya és legnagyobb playboya, Gianni Agnelli

„Minden nő szerelmes volt belé, minden férfi olyan akart lenni, mint ő”.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Nem először váltanak kék színre a Ferrari versenyzői a Formula–1-ben

További cikkeink a témában
Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat
Hirdetés