Gianni Agnelli tudott élni, és ezt nemcsak az életmódja, hanem az autói is tükrözték. A francia tengerpartra például ezzel az egyedi Fiat 500-assal ugrott le.
1957 nyarán jelent meg a Fiat 500-as, mely sokáig a megfizethető árú kisautó szerepét töltötte be, mára azonban kedvelt veterán és egy igazi formatervezési ikon lett. Az 500-as kerekded vonalait a mai napig nem engedik el az olaszok, ahogyan az egészen apró autó koncepcióját sem. Mára persze, megnőtt és elektromos lett, de nagyon könnyű felfedezni benne a közel két évtizeden át, több mint 3,8 millió példányban gyártott eredetit.
Gianni Agnelli, a vállalat vezére több egyedi autót is birtokolt, melyek között volt síeléshez használt összkerekes Fiat Panda és tető nélküli Ferrari Testarossa is. Agnellinek kifejezetten a francia Riviérára azonban egyedi Fiat 500-ast készített a torinói Carrozzeria Boano.
1958-ban mindössze két ilyen Fiat 500 Spiaggina strandautó készült, az egyik a Fiat-vezéré lett, a másikat pedig a görög mágnás, Arisztotelész Onasszisz birtokolta. Ezek közül azonban csak Agnellié maradt fenn, a másik egy baleset után megsemmisült.
Alapjaiban egy Fiat 500-as, tehát kevesebb mint 500 köbcentis, kéthengeres motor hajtja a hátsó kerekeket. Sokan a strandautó formátum megteremtőjének tartják a Spiagginát, ami az angol Mini Moke és a francia Citroën Méhari mellé adja az olasz ízt.
Valóban csak a szép időre tervezték az autót, hiszen nemcsak ajtajai nincsenek, hanem teteje sem, még vászontetőt sem lehet az utastér fölé feszíteni.
Színei hibátlanul illeszkednek a parti hangulatba, a kék alsó részt fabetét választja el a fehér felsőtől. Szélvédője keret nélküli, mintha valami végtelenül egyszerű szemüveg volna az utasok előtt. Az első két ülés könnyed fonott borítású, hátul pedig kis kanapé jellegű helyen lehet utazni a part és a szálloda vagy nyaraló között, kormánya pedig háromküllős, fakarimás Nardi.
Becslések szerint akár egymillió eurót is kicsengethet majd a mostanra egyetlen példányban létező Fiat 500 Spiaggináért következő tulajdonosa, mely az egyediségét és a híres első tulajdonost nézve nem is olyan meglepő. Annyi egészen biztos, hogy többet fog állni fűtött garázsban, mint a napsütötte tengerparton.
(Forrás: Sant'Agostino Casa d'Aste)
Ez is érdekelhet: