Fantasztikusan néz ki a Ferrari KC23, melyből csak egyetlen darabot készítettek az olaszok, és azt is kizárólag versenypályán lehet használni.

Vannak olyan szerencsések, akik az álmaikat megvalósítva vesznek egy piros Ferrarit, mások ennél többre vágynak és választanak egy színt a számtalan fényezési opció közül. Akiknek ez még nem elég, azoknak ott vannak a veterán csodák vagy a szupersportautók, esetleg az olyan limitált szériás modellek, melyek vásárlóit a Ferrari is gondosan megválogatja, mint az Icona sorozatban megjelent Daytona SP3.

Még ennél is tovább vannak az egyedi autók, mint ez a Ferrari KC23 versenygép, melynek a 588 GT3 Evo adta az alapját.

Mióta csak létezik az Enzo Ferrari által alapított vállalat, azóta készítenek akár teljesen egyedi autókat is az olyan tehetős vásárlóknak, akik azt kedvelik igazán, ha egy autó kizárólag nekik szól. Ezek lehetnek finoman átalakított vagy akár teljesen új formát kapott utcai autók vagy olyan versenyautók is, mint az alaposan átszabott 488 GT3 Evo. Mivel a KC23 alapját a pályagép adja, ezért nem kaphat rendszámot, de egyes kiegészítői épp arra valók, hogy kiállítva is gyönyörűen mutasson.

Formája annyira letisztult, mintha egyetlen darabból volna faragva, igazán szoborszerű a megjelenése a szinte rejtett ajtókkal. A formaterv egyik legkülönlegesebb része az elemek elrejtése, így az ajtók és a tetőoszlopok szinte láthatatlanok, de még az üvegfelületek is különleges, fényezésbe olvadó bevonatot kaptak.

Négyrétegű fényezése a fényviszonyok függvényében mindig új arcát mutatja, ezért messze nem egyszerű ezüst a Gold Mercury árnyalat.

Első lámpáit a századik Le Mans-i 24 órás versenyen győzelmet arató 499P ihlette, a hátsó fénycsíkot pedig a kizárólag virtuálisan létező Vision Gran Turismo együléses koncepció. Ezek a részletek azonban Flavio Manzoni szerint egyszerre mutatják a KC23 megrendelőjének remek ízlését és a Ferrari jövőbeli formanyelvét. Nem kellett ragaszkodniuk semmilyen versenysorozat szabályrendszeréhez, ezért bátran alkalmazhattak a mérnökök olyan merész aktív aerodinamikai elemeket, mint az autó oldalából kiemelkedő élek. A hatalmas hátsó szárny és a 18 colos felnikre húzott versenygumik azonban levehetőek az autóról, utóbbi helyett egy elöl 21, hátul pedig 22 colos szettet tervezett a Ferrari a KC23-hoz.

Pontos műszaki adatokat nem közöltek, de az alapjául szolgáló Ferrari 488 GT3 Evo versenyautó 3,9 literes, 90 fokos hengerszögű, biturbó V8-as motorja 600 lóerőt ad le 7000-es fordulaton és 700 Nm nyomatéka van 6000-nél. Ezektől azonban beállítás függvényében eltérhet a KC23.

Ez is érdekelhet:

Ferrari-túladagolás, teljes gázzal Olaszországból

Bejártuk mindkét olasz Ferrari-múzeumot, és baromi jó volt.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában
Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat
Hirdetés