Persze már az elején leszögezhetjük, hogy nem éppen igazságos a verseny, mert a legutolsó szériás Skyline GT-R létezett ennél sokkal erősebb változatban is. De érdekes látni, hogy mennyivel gyorsabb a legújabb széria Nismo GT-R a legendás elődnél még akkor is, ha egy autóversenyző ül a régi volánja mögött.

2002-ben fejezte be a legendás Skyline GT-R gyártását a Nissan, és ez a kék példány éppen ebből az évből való. A versenyautót idéző matricázás ellenére egy utcai R34-ről van szó, és bármennyire is hihetetlen, a technikája teljesen széria, így jött ki a gyárból. 2,6 literes, dupla turbós, soros hathengeres motorja 280 lóerős, ami hatfokozatú kézi váltón keresztül mind a négy kereket hajtja.

A megjelenésekor még nagy szám volt, de azóta eltelt másfél évtized, és már az utódja, az R35-ös Nissan GT-R is jó ideje velünk van. Mégis alig talál legyőzőre, különösen a gyárilag tuningolt Nismo kivitel, amiben a 3,8 literes biturbó V6-os már 600 lóerőre képes, és az összkerékhajtás mellett automata váltó és rajtprogram is segíti a gyorsulásban.

Most ezt a két autót eresztették egymásnak egy gyorsulási versenyen, és érdekes látni, hogy mennyit fejlődött a technika a Skyline GT-R megjelenése óta eltelt idő alatt. Még úgy is alig tudta tartani a lépést a régi, hogy egy autóversenyző, Jann Mardenborough ült a kormánynál, akit a legutóbb helikopterről távirányítóval láttál GT-R-t vezetni.

Persze más lett volna a helyzet, ha az R34-es Skyline GT-R sem az alapváltozatban áll ki a meccsre, hanem mondjuk a V-Spec II Nür R-tune változatban, ami az abszolút csúcsot képviselte a maga 450 lóerejével. Igen ám, de ki adta volna oda gyorsulási versenyre a sajátját, amikor a valaha készült néhány darab egyikét nemrég 185 ezer fontért, azaz 63 millió forintért hirdették meg?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hóban, sötétben, az autópálya leállósávjában szerelte fel a téli gumikat egy nem okos autós

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés