Számítani lehetett rá, hogy az S-osztály új generációjának bemutatása után hamarosan megjelenik a páncélozott változat. A Guard kivitel több újdonsággal is szolgál.
A Mercedes elég nagy hagyományokkal rendelkezik a golyóálló luxusautók gyártása terén, elég csak annyit mondani, hogy az első páncélozott járművet 1928-ban készítették el. A nemrég megjelent, és általunk is kipróbált új generációs S-osztályból mostanra készültek el a Guard változattal, amiben nemcsak a védelem az érdekes.
Furcsán hangzik, de az S-osztály Guard modellek történetében ez az első, amit a 4Matic összkerékhajtással szereltek fel,
és jobban belegondolva teljesen logikus, hogy négy hajtott kerékkel könnyebben lehet odébbállni egy veszélyes helyzetből. A speciális Michelin abroncsokkal még defektesen is 30 kilométer tehető meg.
Érdekes a motorja is a páncélozott S-osztálynak, hiszen az S 680-ban a 6 literes biturbó V12-es erőforrás dolgozik
612 lóerővel és 830 Nm-rel, és ezt a hagyományos modellhez nem kaphatod meg, eddig csak a nyújtott tengelytávú, még fényűzőbb Maybach változathoz kínálta a gyártó. A Guard esetén azonban nem kevés plusz tömeget kell cipelnie.
A Mercedes nem árulta el, hogy mennyivel lett nehezebb a golyóálló modell a többi S-nél, de az biztos, hogy az egyedileg tervezett, tehát nem utólagosan páncélozott karosszéria az elődjéhez hasonlóan
VR10-es minősítésű, ami a legbiztonságosabb, még civil vásárlók számára is elérhető szintnek számít.
A végsebességét 190 km/óránál korlátozták.
A páncélozott járműhöz néhány különleges megoldásra is szükség volt,
például a nehéz ajtókat elektrohidraulikus, teleszkópos segítséggel lehet mozgatni, a vaskos ablakok is hidraulikusan mozgatottak, és ha valamiért mégsem lehetne gombnyomásra felhúzni őket, akkor vész esetére egy mechanikus megoldás is rendelkezésre áll.
A Guard változatot ezen kívül tiszta levegőt biztosító rendszerrel is felszerelték vegyi támadás esetére. A csomagtere a védelem miatt ugyan csak 390 literes, de a pezsgőhűtőt azért nem hagyták ki belőle. A páncélozott változat négy- és ötüléses változatban is rendelhető 457 ezer eurótól, ami több mint 160 millió forintnak felel meg.