Példás.
Hat évtized után 2019 volt az első év, amikor nem vesztette életét közlekedési balesetben egyetlen gyalogos vagy kerékpáros sem Helsinki útjain. Ez volt az első ilyen esztendő 1960 óta, amikor a finn fővárosban megkezdték a halálos kimenetelű közlekedési balesetek regisztrálását. A norvég főváros, Oslo mellett Helsinki a második észak-európai főváros, ahol tavaly első ízben egyetlen gyalogos vagy kerékpáros sem vesztette életét közlekedési balesetben.
A közlekedési balesetben elhunytak száma az elmúlt években folyamatosan csökkent a másfél millió lakosú Helsinkiben, a 2010-es években átlagosan évi hétre esett vissza. Az 1980-as években és az 1990-es évek elején még évente mintegy harminc ember vesztette életét, főleg gyalogosok, a leggyászosabb esztendő 1965 volt, akkor nyolcvannégyen haltak meg közlekedési balesetben.
"A megnövekedett közlekedésbiztonság több tényező együttesének köszönhető. Biztonságosabbá vált a közlekedés az utak fejlesztésének, a közlekedési ellenőrzések fokozásának, a járművek biztonságosabbá válásának, a technológiának és a jobb mentési szolgáltatásoknak köszönhetően. A sebességhatárok csökkentése is kulcsfontosságú faktor volt" – állítja közleményében Anni Sinnemäki városi környezetért felelős alpolgármester.
Helsinkiben a sebességhatárokat az 1970-es évek óta fokozatosan csökkentik. A legtöbb lakott területen és a városközpontban jelenleg 30 km/h a maximális sebesség, a főútvonalakon 40 km/h, és a külvárosi területeken is csak 50 km/h.
Ez is érdekelhet: