A hétüléses autókra járó támogatás fellendítette az itthoni újautó-piacot, olyan márkák is három üléssoros modelleket húztak elő, amikről eddig nem is tudtad, hogy van nekik ilyen. Mi nem a legjobb vételekkel foglalkozunk, hanem a hétüléses autók krémjét mutatjuk meg.

A családi autóról előbb jutna eszedbe egy formás egyterű vagy egy kockaforma kisbusz, mint azok a prémiumkategóriás szabadidő-terepjárók, amiket szintén lehet kapni hét üléssel. Az ülések száma ezúttal azért is lényeges, mert július elsejétől jelentős kedvezménnyel lehet megvenni a hétszemélyes autókat akkor, ha a családban van már legalább három gyerek. Mivel a támogatásnak nincs felső összeghatára, ezért

mindegy, melyik típust nézted ki magadnak, a legdrágábból is lejön a 2,5 millió forintos összeg.

Mutatjuk a piacon elérhető legmenőbb hétüléses autókat, és azt is eláruljuk, hogy három gyerekkel mennyitől lehet beszállni egybe.

Land Rover Discovery

14 236 640 forinttól

Ki sejtette volna, hogy a Land Roverre egyszer még tökéletes családi autóként fogunk gondolni? A Discovery nagyon más, mint a katonai járműből kifejlődött Defender: 1989-ben jelent meg az első szériája, és már az is elég praktikus SUV volt,

a 2017-től kínált legújabb generáció pedig éppen olyan stílusos, mint egy Range Rover, de sokkal olcsóbban haza lehet vinni.

Player tipp: a listánk legolcsóbbja 15 millió alatt megkapható, miközben szériában adja az elektromos mozgatású bőrüléseket és a légrugózást. A kínálatban kétliteres, négyhengeres motorok vannak, dízelként 240, benzinesként 300 lóerővel, de ha mersz 20 millió fölé menni, akkor mindenképpen a 306 lóerős V6-os dízelt válaszd, már csak a hangja miatt is.

Olvasd el, milyen volt vezetni:

Az SUV, amelyik a világvégi plazába is elvisz

A Land Rover Discovery úgy maradt terepjáró, hogy már a szabadidő-autók között is alternatíva.

Audi Q7

15 560 240 forinttól

Az Audi szabadidő-terepjárók őse 2005-ben jött ki, és mozdonyszerű formájával azonnal megtalálta a rajongótáborát. Az eltelt idő alatt egészen sokféle SUV-t hozott ki a márka, de a Q7 még mindig uralja a kínálatot.

A legújabb széria akkor tetszhet, ha a feszesebb vonalak jönnek be, meg persze a high-tech stílus, a műszerfal ugyanis tele van képernyőkkel.

Player tipp: a Q7 nemcsak hatalmas, hanem tömve van műszaki csemegékkel, mint a légrugós futómű, az elektromos stabilizátor, a mátrixfényszóró és a hátsókerék-kormányzás. A V6-os TDI mostantól mild hibrid, ami annyit tesz, hogy a lámpához gurulva vagy menet közben bármikor leállhat a dízelmotor, hogy spóroljon neked. A csúcs a 435 lóerős SQ7, ami szintén TDI.

Itt tudhatsz meg többet róla:

Az utak dízelmozdonya lett a megújult Audi SQ7

Ha valamihez illik a TDI, akkor az ez.

Volvo XC90

15 960 000 forinttól

A Volvo is az ezredforduló után csatlakozott az SUV-k közé, és az első XC90 olyan jól sikerült, hogy tizenkét évig gyártásban volt.

A 2014-ben kijött jelenlegi széria ott folytatta, ahol az elődje abbahagyta, de már nem kell rénszarvasos pulcsit hordanod hozzá.

A belseje olyan stílusos, amilyet csak svédek tudnak tervezni, és a biztonsága még mindig példát mutat.

Player tipp: a Volvo híres volt az öthengeres motorokról, és V8-asa is volt az XC90-nek, de ez már a múlté. A 235-310 lóerő közti benzines és dízel is négyhengeres, de ha különlegeset akarsz, akkor a T8-at válaszd. A Volvo így hívja a konnektorról tölthető hibridet, ami 390 lóerővel elég nagyot tud lépni, és hét üléssel is zöld rendszámos, de ahhoz már több mint húszmillióval készülj.

A tesztjét erre találod:

A jövőbe indultunk a hárommotoros Volvo XC90 hibriddel

A Volvo XC90-es csúcsváltozata segítségével próbáltunk betekinteni a jövőbe.

Lexus RX

17 340 000 forinttól

A Lexus harminc éve abból él, hogy olyan vevőknek kínál luxust, akik nem kérnek az amerikai vagy német prémiumból. Az RX-nek már a negyedik generációja fut, ami lehet, hogy úgy néz ki, mint amit pengével szabtak, de használat közben nem fogsz csalódni benne.

A japán mérnökök szinte mániákusan tökéletesre csiszolták a hibrid technikát, ami elég meggyőző tud lenni.

Player tipp: a Lexusnál nem kell sokat gondolkodnod, mert az RX csak egyféle hajtással rendelhető. A 450h-nál nem is kell jobb, a V6-os benzinmotor és az elektromotor együtt 313 lóerős, ami mindenre elég. A legjobb kényelmesen suhanni a Lexus hétülésesével, és a forgalmazó van olyan jó fej, hogy a nagycsaládos akción felül is milliókat engedett a típus árából, ami így bekúszik a 20 millió alá.

Most fog megújulni, ezt kell tudnod róla:

Okos ötletekkel újult meg a Lexus hibrid SUV-je

A forgó tükörpengés fényszóró elég érdekesen hangzik.

Mercedes-Benz GLE

17 684 490 forinttól

A Mercedesnél egy kicsit megkavarták a kártyákat, az ML néven 1997-ben kategóriát teremtő modell az előző generáció modellfrissítése óta GLE néven kapható. A lényege nem változott, ez a márka nagyobbik SUV-je, ami jobban néz ki, mint valaha.

A dupla színes képernyős műszerfallal, légrugózással és temérdek extrával minden vágyadat teljesíti.

Player tipp: a kínálat elég sokszínű, 245 lóerős dízellel indul, de ahhoz, hogy később se bánd meg a választást, a 330 lóerős GLE 400 d-vel kell kezdened. Ha nem kérsz a dízelből, akkor ott a szép hangú 367 lóerős V6-os benzines, és ha korlátlan a kassza, akkor ne hagyd ki az 53 AMG-t, ami már 435 lóerővel repítheti a családot.

Még több infót itt mondtunk el róla:

6 dolog, amit tudnod kell a Mercedes-Benz GLE új generációjáról

A kategóriateremtő ML utódja jobb formában van, mint valaha.

BMW X5

17 794 700 forinttól

Ahhoz, hogy a Mercedes kategóriát teremtett, a BMW-nek is van egy-két szava, ugyanis az X5 is legalább olyan régóta ott van a prémium SUV-k csúcsán. A legújabb modell a negyedik generáció, és

mindent tud, amit egy BMW-től elvárhatsz, főleg nagyon jó vezetni, bármilyen út is legyen alattad.

Csak azért nem ez a legtöbb, amit kaphatsz, mert azóta kijött az X7 is.

Player tipp: 231 lóerővel négyhengeres dízel is van az X5-ből, de ezt ugorjuk is át, a 265 lóerős 30d az alapértelmezés ehhez a típushoz, és sorhatost benzinesben is kaphatsz hozzá 340 lóerővel. Persze nem az egyetlen lehetőség, mert még jobb a 400 lóerős M50d, a csúcs pedig a M50i-ben az 530 lóerős V8-as, amivel már bőven 25 millión túl járunk.

A típusról itt tudhatsz meg többet:

Minden méretében még nagyobb lett az új BMW X5

Bemutatták a még hatalmasabb, még fényűzőbb negyedik generációt.

BMW X7

22 567 000 forinttól

A BMW-nél azoknak találták ki az X7-et, akiknek az X5 egyszerűen nem elég nagy.

Sosem volt még ekkora BMW, ami ennyire uralná az utat, és az X7 belül is hatalmas, hét ülés mögött is marad értékelhető csomagtartója. A hangsúly itt már nem a sportos vezetésen, hanem a komforton van, ezért akár ötzónás klíma is lehet benne.

Player tipp: a kínálata nagyon hasonló az X5-öséhez, azzal a kivétellel, hogy hat hengerről indul. Persze a 265 lóerős 30d sem rossz, és a 340 lóerős hathengeres a 40i-ben az egyik kedvenc motorunk, de egy ekkora tankot érdemes lehet nyolc hengerrel kérni. Az M50i-ben ez 530 lóerőt jelent, amivel az X7 ára már a nagycsaládos akcióban is 30 millió felett kezdődik.

Ha az X7 érdekel, erre tovább:

Nagy, nagyobb, BMW X7. Mindent elmondunk róla

Bemutatták a BMW hatalmas szabadidő-terepjáróját.

Range Rover Sport

23 879 350 forinttól

Ha a környékeden már a Land Rover sem számít elég luxusnak, akkor ott a márka prémium testvére, a Range Rover,

amiből a formásabb Sport akár hétüléses is lehet. A formája egészen hasonló, de megvan az oka, miért kerül sokkal többe, mint a Discovery, itt még igényesebb belsőt, és a kínálatban jóval ütősebb motorokat is találsz.

Player tipp: a Range Rover nem kispályás, 250 lóerőtől indul a kínálat, és még konnektorról tölthető hibrid is van belőle 404 lóerővel és zöld rendszámmal. Az igazán hozzá illő motorok azonban a nyolchengeresek: jóval 30 millió forint fölött találsz ilyet is a kínálatban, dízelként 339 lóerővel, benzinesként pedig kompresszorral akár 575 lóerővel is.

Nem mondjuk, hogy csináld utána:

Szédítő lépcsőn küldték fel a legújabb Range Rovert

Az odáig vezető szerpentin sem tériszonyosoknak való.

Mercedes-Benz GLS

26 959 000 forinttól

A terepjárók S-osztályának hívja a Mercedes, erre utal a neve is, és az állítás nem áll messze a valóságtól.

A GLS második generációja a stuttgartiak válasza a BMW X7-re, és a fedélzetén tényleg úgy érezheted magad, mint egy luxusautóban. Persze azzal a különbséggel, hogy az S-osztályból nincs hétüléses, és nem megy el a sivatagban, a GLS meg igen.

Player tipp: az itthoni kínálatban egyelőre csak a 400 d-t találod, aminek hathengeres dízelmotorja 330 lóerős és 700 Nm a nyomatéka, a kilencfokozatú automata váltó és az összkerékhajtás itt már magától értetődik. A GLS ennél pazarabb motorral is készül, a V8-as benzinessel, amiben 489 lóerő tolja előre a csillagot az orrán.

A bemutatóját itt találod:

A vadonatúj GLS a Mercedes válasza a BMW X7-re

A szabadidő-terepjárók S-osztályának ígérik.

Tesla Model X

29 372 000 forinttól

A Model S-t is lehet rendelni hétszemélyes változatban, ahol két gyerekeknek való méretű ülést tudsz felhajtani a csomagtérben, de

az első igazi hétüléses Tesla a Model X, ahol a hátsó utasok ráadásul menő sirályszárnyas ajtókon szállhatnak be.

A nagycsaládos Teslát már egy budapesti bemutatóteremben is megrendelheted, és még zöld rendszám is jár hozzá.

Player tipp: a Tesla folyamatosan fejleszt, és ebből a legújabb modellek is profitálnak. 450 lóerővel nagyot tud lépni a Model X, ami 4,6 másodperc alatt van százon, és a Long Range kivitel 100 kilowattórás akkujával 500 kilométer körüli a hatótávja. A fedélzeti rendszere maga a csoda, a Tesla még a nagycsaládos SUV-k között is más világot jelent.

Ha család még nincs, és kabrióra vágysz, itt nézz körül:

Ha lenyitnád a tetőt, ezeket a kabriókat kapod újonnan

4-től 82 millióig mutatjuk, miből válogathatsz a hazai szalonokban.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában