A legnagyobb SUV-k kategóriájában is erősít a Mercedes-Benz, hiszen éppen csak megjelent az új BMW X7, máris itt a GLS legújabb generációja, amit a szabadidő-terepjárók S-osztályának ígér a német gyártó.

A BMW bizonyára azért építette meg az X7-et, hogy ellenfelet adjon a Mercedes legnagyobb SUV-jének, most pedig itt a Mercedes válasza, a GLS legújabb kiadása azoknak, akiknek egy GLE egyszerűen nem elég nagy. A harmadik generáció ezért minden eddiginél hatalmasabb lett, a hossza nyolc centivel 5,21 méteresre, a tengelytávja hat centivel 3,14 méteresre nőtt. Csak összehasonlításképpen a BMW X7 hossza 5,15 méter.

Az új GLE után ismerős lehet a GLS dizájnja, és még ebben az XXL-es méretben is arányosnak tűnik a Mercedes óriása.

Szériafelszerelés a teljesen LED-es fényszóró, amiben oldalanként 112 dióda található, és a fényereje is dicséretes, a gyáriak szerint 650 méterre világít el. A berendezés is a GLE mintájára készült, a legújabb Mercedesekhez hasonlóan itt is megtalálod a dupla képernyős műszerfalat.

A helykínálat az, amiben kiemelkedőt nyújt a GLS, ekkora alapterületen illik is neki.

Az utastér alapesetben hétüléses, de hatszemélyes változat is rendelhető, ahol a második sorban is két kényelmes fotelt találsz. Az üléseket gombnyomásra motorosan lehet ledönteni, ekkor akár 2400 literes rakteret használhatsz ki, és a könnyebb pakoláshoz szintén gombnyomásra öt centivel lehet leengedni az autó hátulját.

A Mercedes a szabadidő-terepjárók S-osztályának ígéri az újdonságot, amit ezért bőven meghintettek luxussal.

Az ülések még a hátsó sorban is elektromosan állíthatók, és masszázsfunkciósak, ezt egy hétcolos táblagépről lehet kezelni, a szórakoztatásról két darab 11,6 colos képernyő gondoskodik. A telefonokat vezeték nélkül lehet tölteni, és a klíma ötzónás, ahol a leghátul ülők is külön szabályozhatják a rendszert.

A kínálat csúcsa a GLS 580 lesz, amiben egy új V8-as benzinmotor dolgozik 489 lóerővel és 700 Nm nyomatékkal,

ezt a 48 voltos mild hibrid rendszer 22 lóerős és 250 Nm nyomatékú elektormotorja egészíti ki. Európában nem kapjuk meg a GLS 450-et, amiben 367 lóerős V6-os benzines lesz, szintén mild hibriddel, de választhatunk majd dízelt, a 350 d-t 286 lóerővel és 600 Nm-rel, vagy a 400 d-t 330 lóerővel és 700 Nm-rel.

A GLS-ben a részben önvezető rendszer, a légrugózás és a kilencfokozatú automata váltó széria lesz,

mint ahogyan az összkerékhajtás is, ami az emelhető hasmagassággal nehezebb terepet is leküzdhetővé tesz. A Range Rover mellett tehát már a BMW X7-nek sem kell unatkoznia a legnagyobb szabadidő-terepjárók kategóriájában, alig várjuk az összehasonlító teszteket.

Ez is érdekelhet:

A GLB lesz a Mercedes-Benz legújabb szabadidő-terepjárója

A G-osztály ihlette a kompakt méretű SUV-t.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A cipőkollekció, melyben kompromisszumok nélkül lehetsz szabad, egyedi és vagány

Menhelyről? Tenyésztőtől? Honnan legyen kutyád?

Piacot akar robbantani az új Audi Q6 e-tron

További cikkeink a témában