Az esős évszak után hirtelen berobbantunk a kánikulába, és bár nem tűző napon kell kabriózni, de a nyári estéken nincs jobb annál, mint amikor ledobhatod a tetőt. Ha csak új autó jöhet szóba nálad, akkor a hazai szalonokban ezek közül válogathatsz 2019-ben.

A legkisebbek

Nem is igazi kabriók, mondhatnád, és igazad is lenne. De a hagyományos napfénytetőnél többet ad, hogy ezeknek a városi cirkálóknak hátra tudod hajtani a vászontetejét, és átélheted velük a kabriózás élményét.

Fiat 500C

4 820 000 forinttól

Mindig is imádtad a kis Fiat retró stílusát, és most úgy döntöttél, hogy be is szerzel egyet, de ne állj meg az alapmodellnél, kérd a kabriót!

Nem olyan menő, mint az 500-asból épített strandautó, de annak úgysem lenne sok értelme Budapesten. Az 1,2-es, 69 lóerős alapmotor is megjárja, de nem bánod meg, ha a 900 köbcentis turbóssal kéred, aminek 85 lóereje és vicces kéthengeres hangja is van.

smart fortwo cabrio

4 181 000 forinttól

Lehet, hogy a smart sem igazi kabrió, de ennél jobban nem lehetne lenyitni a tetejét, mert elfogyna az autó.

A vászontetős apróság a városi közlekedés királya, oda is befér, ahová nem gondoltad volna, és nyitott tetővel ez még jobb móka. 71 és 90 lóerős benzinmotorral adják, de van belőle 82 lóerős elektromos változat, aminél nagyobb menőség talán nincs is. Igaz, az már kétszer ennyibe kerül.

Kompaktok

Ha szerinted az előző kategória csak viccből került ide, akkor ezekkel a típusokkal kezdj, és akkor is itt nézz körbe, ha az első kabriód választanád. A kompakt méretükkel elférnek minden városi parkolóhelyen, és szükség esetén a hátsó üléseket is használhatod.

BMW 2-es Cabrio

10 705 000 forinttól

A 2-es sorozatot nem szabad lenézni csak azért, mert a legkisebb BMW, hiszen ez is rendes hátsókerék-hajtású,

ami már a BMW-nél sem számít magától értetődőnek. A vezetés élménye ebben is megvan, persze nem a 136 lóerős 218i-ben, de a 252 lóerős 230i már elég combos, és ott van még az M240i is a mesés hangú 340 lóerős hathengeressel, aminél aligha kívánhatnál többet.

MINI Cabrio

7 321 000 forinttól

Tévedés azt gondolni, hogy a MINI csajos autó lenne azért, mert van stílusa. A konfigurátor elég dögös darabokat is kidobhat,

főleg akkor, ha Cooper S kivitelben kéred, 192 lóerős turbós motorral és durrogó kipufogóval. Ha szereted a sportos autókat, akkor a MINI-ben nem fogsz csalódni, és külön jópofaság, hogy a nyitott tetővel autózott időt külön számláló méri benne.

Középkategória

Megértjük, hogy van olyan élethelyzet, amikor egy smartot vagy MINI-t nem vesznek komolyan, de ebben a kategóriában már nem kell tartanod tőle. Olyan rendesen motorizált túrakocsik ezek, amivel messzebb is indulhatsz, és élvezni fogod az utazás minden percét.

Audi A5 Cabriolet

13 547 000 forinttól

Az A5 a válasz akkor, ha sportos Audit akarsz, de nem kérsz a sportautókkal járó kellemetlenségekből.

Olyan gran turismo ez, aminek történetesen le lehet nyitni a tetejét, de mindent tud, amit egy prémium limuzintól elvársz.

A 245 lóerős benzinessel és a quattro hajtással nem lőhetsz mellé, de ha arra vágysz, 286 lóerős hathengeres TDI-vel is megkapod.

BMW 4-es Cabrio

14 253 000 forinttól

A jelenlegi 4-es sorozat nem a legújabb modell, hamarosan számíthatsz az utódjára, de addig is

elég egyedinek számít azzal, hogy nem vászon-, hanem keménytetős kabrió, amit bármilyen időjárásban élvezhetsz.

190 lóerőtől indul a kínálat, a legjobb szórakozásnak a 440i ígérkezik a 326 lóerős soros hathengeres benzinessel, és ott van az akár 450 lóerős M4 Cabrio is, amiben elszabadulhat a pokol.

Mercedes-Benz C-osztály Cabriolet

14 779 000 forinttól

Már néhány éve annak, hogy először vezettük,

és máig nem értjük, hogyan tudott a Mercedes összehozni ennyire szép formát ekkora méretben.

A C-osztály kabriója vászontetős, lenyitva a szélvédő tetejéből kiemelkedő terelőlap óv a huzattól. A kínálat figyelemre érdemes tagja a 333 lóerős V6-os C 400, és kétféle AMG közül is választhatsz, a durvábbik az 510 lóerős V8-ast kapja.

Stílusban nagyok

Ha nem elégedsz meg csak a legjobbal, akkor ezt a kategóriát neked találták ki. Legyen a vágyad a fényűző luxus vagy a hátborzongató élmény, valamelyik típus biztosan rabul ejtett már, és persze, hogy a lenyitható tetőst választanád belőle.

BMW 8-as Cabrio

35 765 000 forinttól

6-osnak hívták az elődjét, és nem csak a nevében tesz túl rajta a BMW legújabb sorozata.

A 8-asból természetesen kabrió is készült, és vászontetővel sem vesztett a kupé eleganciájából. 320 lóerős 840d is van belőle, de te az 530 lóerős biturbó V8-assal mozgatott M850i-t válaszd, nem fogod megbánni. Kivéve, ha eleve az akár 625 lóerős M8 Cabriót nézted ki.

Ford Mustang Convertible

14 115 000 forinttól

Régi vágyad a legendás Mustang, és most valóra is válthatod, mert nálunk is forgalmazzák, méghozzá nem is drágán.

Nemrég kapott egy alapos frissítést, amivel modernebb technika költözött bele, és bár van 290 lóerős négyhengeres is belőle, ne merj mást kérni a 450 lóerős 5 literes V8-ason kívül, aminek a hangjától kiráz majd a hideg. A kabrióból kikönyökölve pedig még jobban hallhatod.

Itt olvashatod a cikkünket arról, hogy milyen volt vezetni.

Jaguar F-Type Convertible

24 342 000 forinttól

Nem is jutott eszedbe, valld be, pedig a Jaguar sportautója már évek óta ott van a szalonokban. Az F-Type vászontetős változatban is kapható, és a 300 lóerős alapmodellre sem panaszkodnál, de ha igazán hátborzongatót akarsz, akkor az alapár kétszereséért

az 575 lóerős SVR-t kell kérned, ami az 5 literes, kompresszoros V8-asával olyan hangorkánt rendez, hogy nem hiszed el.

Mercedes-Benz S-osztály Cabriolet

46 695 000 forinttól

Az S-osztály az autózás csúcsa, és ez akkor is igaz, ha két ajtóval és vászontetővel kéred.

A legnagyobb Mercedes kabrió olyan luxust ad, amit nem győzöl élvezni, és ha van rá, akkor szinte mindegy is, hogy melyik motorral választod. A 469 lóerős V8-assal nem leszel csalódott, de ha mindent bedobnál, akkor ott az S 63 AMG is 612 lóerővel, amivel már 3,5 másodperc alatt lőhetsz ki százra.

Roadsterek

Lehet, hogy eddig is mutattunk bivalyerős kabriókat, de az igazi izgalmak itt várnak rád, a roadsterek ugyanis tulajdonképpen nyitható tetős sportkocsik, amiben a vezetés és a kabriózás élménye keveredik, ezért nem nehéz lelkesedni értük.

Alfa Romeo 4C Spider

24 400 000 forinttól

Máig nem hisszük el, hogy az Alfa Romeo gyártásba adta ezt az apró, középmotoros sportkocsit, de

a 4C Spider még megvehető, és csapj le rá, mert nem biztos, hogy lesz még ilyen.

A karosszéria szénszálas anyagból készült, ezért nyitott tetővel is csak 975 kilogrammot nyom, úgyhogy az ülések mögötti 240 lóerős motorral olyan élményt ad, amire csak a komolyabb sportkocsik képesek.

Audi TT Roadster

12 863 000 forinttól

A formája már húsz éve ikonnak számít,

ez már a TT harmadik generációja, és ne sokat hezitálj rajta, mert nagyon úgy tűnik, hogy nem lesz több.

Az Audi sportautójában a legmodernebb technika dolgozik, és már a 197 lóerős alapmodell is jó szórakozás, de ha a pénz nem akadály, akkor menj rá a TT RS legendás öthengeresére, ami kereken 400 lóerős, és 3,9 alatt lépi a százat.

BMW Z4

14 709 000 forinttól

Míg más szereplők éppen távozóban vannak a roadsterek közül, a BMW éppen most mutatta be a Z4 legújabb generációját,

ami visszatért a ponyvatetős felépítéshez. A Supra édestestvére tökéletes súlyelosztással és akár hathengeres motorral mutatja meg az autózás élvezetes oldalát: a Z4 már 197 lóerővel is remek, de a 340 lóerős soros hathengeres M40i-ként az igazi.

Fiat 124 Spider

7 990 000 forinttól

A Fiatnál történelme van a nyitott tetős sportkocsiknak, és a legújabbat azért is lehet szeretni, mert nem egyedül készítették el.

A Mazda MX-5-nek rajzoltak igazán olaszos formatervet, és hogy még valami talján legyen benne, a saját 1,4-es turbós motorjukat tették bele 140, vagy Abarth kivitelben 170 lóerővel. Az utóbbinak olyan hangja van, amit nem nagyon fogsz megunni.

Mazda MX-5

6 922 000 forinttól

Harminc éve a világ legnépszerűbb roadstere az MX-5, ez már a negyedik generációja, amivel visszatértek az első széria egyszerűségéhez.

A hihetetlenül kicsi és könnyű, hátsókerék-hajtású sportkocsit akkor is nagyon fogod élvezni, ha nem a 184 lóerős kétliterest, hanem a 132 lóerős 1,5-öst választod. A vászontetős mellett keménytetős RF is van belőle.

Mercedes-Benz SLC

13 160 000 forinttól

A kilencvenes években nagy szám volt az SLK, a Mercedes összehajtható keménytetős roadstere,

amiből három generáció is készült. A legutóbbi most fog kifutni, és nem úgy néz ki, hogy újat terveznek belőle, úgyhogy ha tetszik az immár SLC néven kínált sportkocsi, még most nézz meg egyet. A kínálat éke a 390 lóerős V6-ossal szerelt SLC 43 AMG, az alapmodell egyébként 184 lóerős.

Nissan 370Z Roadster

15 239 000 forinttól

A Nissannál nagy hagyománya van a Z-nek, a szériát a kétezres években élesztették fel a 350Z-vel,

ennek a továbbgondolt változata a 370Z, ami már kilenc éve velünk van. Igazi klasszikus sportkocsi ez, 3,7 literes szívó V6-ossal, ami a hátsó kerekeket hajtja, alapból is 328 lóerővel, de ott a Nismo, amin annyit faragtak, hogy 344 lóerőt hozzanak ki belőle.

Porsche 718 Boxster

18 600 000 forinttól

A Porsche amióta a kilencvenes évek végén kitalálta a Boxstert, bebizonyította, hogy nem csak a 911-essel tud nagyot alkotni.

A kisebb Porsche mindent úgy tud, mint a nagyobb testvére, és a középmotoros felépítése miatt talán még jobban lehet élvezni. A negyedik szériát már 718-nak hívják, és négyhengeres a motorja, de ez nem jelenthet gondot, hiszen legalább 300 lóerőről beszélünk.

Nagyágyúk

Ha itt válogatsz, akkor a pénz már nem számíthat, inkább csak tájékoztatásul írjuk le az árát. A nagyágyúk közt éppúgy találsz fényűző luxusautót, amiben nyitott tetővel élvezheted az életet, és olyan szuperautót, aminek történetesen le lehet nyitni a tetejét.

Audi R8 Spyder

61 888 000 forinttól

Az R8 a lemezek alatt igazából a Lamborghini Huracán rokona, ami sokat elmond arról, mire is képes az Audi sportautója.

Egyike azon kevés típusoknak, amit V10-es szívómotorral szerelnek, alapból is 570 lóerővel, de ott a Performance kivitel, kerámia fékekkel és 620 lóerővel, ami 3,2 másodperc alatt ugrasztja százra, és amivel megfutja a 329 km/órát.

Bentley Continental GT Convertible

79 650 000 forinttól

Ha egy autóban szeretnéd magadnak tudni a luxusautók és a sportkocsik előnyeit, akkor ismerkedj össze a Bentley Continental GT-vel,

amiben 6 literes biturbó W12-es dolgozik 635 lóerővel, úgy megy, mint az álom, és közben a legapróbb részletéig igazi luxustermék, amit hozzáértő kezek állítanak össze. Ha sokallod a hengerek számát, hamarosan V8-as is lesz belőle.

BMW i8 Roadster

51 625 000 forinttól

Ha belátod, hogy a futurisztikus formája ellenére az i8 nem kőkemény szuperautó, akkor nagyon fogod élvezni a BMW hibridjét.

Zöld rendszámos, és ha rendesen töltöd, akkor hang nélkül suhanhatsz vele, vagy bedurranthatod az ülések mögötti mérges háromhengerest, amivel együtt 374 lóerőnek adhatod ki a parancsot. A nyitott tetős i8 Roadsterben mindez még jobb szórakozás.

Ferrari 488 Spider

82 000 000 forinttól

Ferrariból mindig is volt nyitott tetős, és ez alól nem kivétel a középmotoros széria jelenlegi tagja sem.

A 488 Spidernél ugyan nem láthatod a 3,9 literes biturbó V8-ast a hátsó szélvédő alatt, de egy gombnyomásra hátradobhatod a keménytetőt,

hogy még inkább kiélvezd a 670 lóerős paripa hangját. A legjobb, hogy még a 720 lóerős 488 Pista is kapható nyitott tetővel.

Ferrari Portofino

63 000 000 forinttól

A maranellói márka belépőmodellje volt a California, amit sokan nem tekintettek igazi Ferrarinak, de itt a Portofino,

amire már nem lehet panaszod. A nyitható keménytetős sportkocsi kupénak és kabriónak is fantasztikusan néz ki, a 600 lóerős 3,9 literes biturbó V8-asával pedig éppen úgy megy, ahogyan egy Ferraritól elvárhatod.

Maserati GranCabrio

48 000 000 forinttól

Nem minden évben jön ki új modellel a Maserati, és ezzel magyarázható, hogy a GranCabrio éppen tíz éve mutatkozott be. A formáján ez persze nem látszik, és azzal sem lesz bajod, hogy 4,7 literes szívó V8-as hajtja, legalább 439 lóerővel.

Ez az utolsó alkalom, hogy szerezz egyet a négyüléses, nyitott tetős Maseratiból, mert állítólag nem lesz utódja.

Mercedes-AMG GT Roadster

55 312 000 forinttól

A Mercedes nagyot lépett az AMG GT-vel, aminek mindenét annyira eltalálták, hogy még évekkel a bemutatása után sem nagyon lehet betelni vele.

Nemrég egy kicsit felfrissítették, belekerült a Mercedes legújabb infotainment rendszere, a 4 literes biturbó V8-ast pedig már kétféle teljesítménnyel választhatod, 557 vagy 585 lóerővel.

Itt pedig elolvashatod, milyen volt vezetni a nyitott tetős AMG GT-t.

Mercedes-Benz SL

32 148 000 forinttól

A Mercedesnek annyi kabriója van a C-osztálytól az AMG GT-ig, ezért talán nem is tudtad, hogy az SL még mindig kapható.

A sirályszárnyas versenyautóból az évtizedek során luxuskabrió lett, amiben tizenkét hengeres motorral is lehet élvezni az életet.

A jelenlegi széria nemsokára kifut, a nyakfűtéssel kényeztető SL-t 367 lóerős V6-ossal vagy 455 lóerős V8-assal kaphatod meg.

Porsche 911 Cabriolet

45 000 000 forinttól

A Targa már régebb óta velünk van, de a nyolcvanas évek eleje óta kabriót is gyárt a 911-ből a Porsche, épp most érkezett meg a legújabb. A vászontetejét 12 másodperc alatt dobhatod le,

elsőként a 450 lóerős Carrera S jelent meg belőle, ami összkerékhajtással 3,6 másodperc alatt gyorsul százra.

Ha valami extrább a vágyad, akkor nézd meg a 911 Speedstert is!

A nyitott tetős autók kínálata persze még ennél is bővebb, ha nem ragaszkodsz hozzá, hogy hazai szalonban rendeld, akkor az Aston Martin DB11-től a McLaren 720S Spideren és Lamborghini Aventadoron át a Rolls-Royce Dawnig tovább bővül a kör, amiből kiválaszthatod, miben élnéd át a kabriózás élményét.

Csendben leléptek

A kabrióké nem egy következetes kategória, a gyártók időnként megjelennek, majd eltűnnek a drágán fejleszthető, de presztízst jelentő nyitott tetős modellek közül. Néhány típusról mi is azt hittük, hogy még kapható, de csendben kikerült a kínálatból, így nincs többé Audi A3, megszűnt az Opel Cascada, befejezte a Range Rover Evoque és eltűnt a Volkswagen Beetle a nyitott tetősök közül, és éppen nincs a konfigurátorban a Mercedesnél az E-osztály Cabriolet. De nemsokára újabb autókkal bővülhet a sor, nem olyan nagy titok, hogy a Volkswagen éppen a T-Roc vászontetős változatával készülődik.

Ez is érdekelhet:

Megpróbáljuk leírni a katarzist, amit az új Porsche 911 Speedsterrel éltünk át Szardínián

Kanyargó hegyi utak, mediterrán ételek és háromszáz kilométer egy 510 lőerős szörnyetegre ültetett kabrióban. Élménybeszámoló a 911 Speedster tesztjéről.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés